Naukowcy z University of Missouri-Kansas City oraz University of Kansas Medical Center zaprojektowali badania, dzięki którym dowiedzieliśmy się więcej o wpływie marketingu koncernów na świadomość dziecka.
W badaniach wzięto pod lupę 20 dzieci (w wieku 10-14 lat), z czego połowa cierpiała na otyłość. Użyto metody kwestionariusza, jak również funkcjonalnego obrazowania mózgu (fMRI). Dzieciom pokazano 120 logo firm - połowa z nich to były znaki firm spożywczych.

Okazało się, że gdy pokazywane było logo firmy spożywczej, bardziej u otyłych dzieci niż u zdrowych, uaktywniał się region mózgu odpowiedzialny za nagradzanie. U zdrowych dzieci natomiast, podczas ekspozycji tych znaków, uruchamiał się region związany z samokontrolą.
Naukowcy wysunęli zatem wniosek, że dzieci otyłe są mniej odporne na marketing koncernów spożywczych. Wskazują także, że kluczem do rozwiązania może być praca nad samokontrolą.

źródło: ScienceNews.pl