Tak stwierdziło badanie przedstawione w Journal of Marketing w  2006 roku. Ankieta ta zainspirowała francuskich naukowców do przeprowadzenia podobnego sondażu we Francji, a jego rezultaty zostaną przedstawione w Food Quality and Preference, w kwietniowym wydaniu (2013).
Ankieta ta dała wyniki zupełnie odwrotne. Francuzi zdrowe jedzenie kojarzą z daniami smacznymi i budzącymi apetyt.
Autorzy badania pokusili się o analizę: istnieją ważne różnice kulturowe. Powiązanie „zdrowy=dobry” jest prawdziwe we Francji, ale już niekoniecznie za Atlantykiem. To może wyjaśniać różnicę stwierdzoną w postępowaniu epidemii otyłości między tymi dwoma krajami.
W rzeczywistości, studenci francuscy i amerykańscy, którzy wzięli udział w  ankiecie, wszyscy mieli lekką nadwagę oraz taką samą znajomość zasad dietetyki. Wiedzieli, że dieta hiperkaloryczna i tłusta jest zła dla zdrowia.

Test, opracowany przez amerykańskiego naukowca w  2006 roku do celów badania, jest bardzo wymagający. Pozwala on uwidocznić postawy odruchowe, domniemane przekonania, jak wyjaśnia Carolina Werle, autorka francuskiego badania z Grenoble. Uczestnicy testu nie są proszeni o zastanowienie się i o odpowiedź, czy dany produkt jest dobry dla zdrowia i czy jest smaczny. Test pozwala poznać reakcje instynktowne.

źródło: ScienceNews.pl