- Pomoc
- Regulamin
- Polityka prywatności
- O nas
- Kontakt
- Newsletter
- Program Partnerski
- Reklama
- Poleć nasze usługi
-
© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.
17 marca 2018, 12:23
Skladalam reklamację do sklepu Reserved i została ona odrzucona ponieważ napisali że to uszkodzenia mechaniczne. Kupiłam kurtkę za 300 zł i po niecały miesiącu była cała zmechacona nawet w niej codziennie nie chodziłam A wygląda jakbym ja przynajmniej rok użytkowala.
Właśnie pisze odwołanie i mam pytanie bo w tej reklamacji nigdzie nie ma danych rzeczoznawcy tylko pieczątka sklepu i tu pytanie czy to stwierdził rzeczoznawca czy pracownik sklepu ?
Co mogę jeszcze w takim odwołaniu napisać?
Na dole zdj reklamacji
Edytowany przez Asiam2017 17 marca 2018, 12:29
17 marca 2018, 12:46
Napisz, że uszkodzenie mechaniczne powstało pomimo prawidłowego użytkowania przez Ciebie.
17 marca 2018, 12:55
Poczytaj o reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (a właściwie to obecnie już z tytułu rękojmi). Sprzedawca zapewne potraktował Twoje zgłoszenie jako reklamację z tytułu gwarancji - jest to dla niego bardziej korzystne, ponieważ nie regulują tego przepisy. Jeśli natomiast złożysz reklamację z tytułu rękojmi, teoretycznie musisz udowodnić, że wada istniała już w trakcie zakupu. Tutaj jednak z pomocą przychodzi przepis, który mówi, że jeśli niezgodność została stwierdzona w ciągu roku od daty wydania towaru, to domniemywa się, że istniała ona już w momencie zakupu.
W pierwszej kolejności możesz żądać naprawy lub wymiany towaru na nowy - wybór należy do Ciebie.
Składałam kilka takich reklamacji - warto podeprzeć się konkretnymi przepisami (Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny., głównie art. 556 i dalej). Na pewno powinnaś wspomnieć o domniemaniu istnienia niezgodności w przypadku jej stwierdzenia w ciągu roku od wydania i podać podstawę prawną. Musisz tez jednoznacznie wskazać Twoje żądanie (np. wymiana na nowy towar) i również podeprzeć się przepisami. Ważne jest też to, w jakim terminie będziesz składać tę reklamację i kiedy została stwierdzona wada. Nie pamiętam, jaki okres tu przysługuje, ale przed zmianą przepisów było to chyba 2 miesiące, więc ważne, by się pospieszyć i nie zamknąć sobie możliwości składania reklamacji z tytułu rękojmi.
17 marca 2018, 13:14
napisać że nie jest to obiektywne bo nie zostało sprawdzone przez rzeczoznawcę? Jest tylko pieczątka sklepu na tym piśmie
17 marca 2018, 13:37
napisać że nie jest to obiektywne bo nie zostało sprawdzone przez rzeczoznawcę? Jest tylko pieczątka sklepu na tym piśmie
Nie, złożyć reklamację z tytułu rękojmi, by móc podeprzeć się aktami prawnymi ;)
17 marca 2018, 16:04
napisać że nie jest to obiektywne bo nie zostało sprawdzone przez rzeczoznawcę? Jest tylko pieczątka sklepu na tym piśmie
Z doświadczenia wiem, że inspekcja handlowa zajmie się tym najlepiej. Zorganizują "mediację" z przedstawicielem sklepu, a jeśli było więcej takich przypadków to im nie podarują. Z rzeczoznawcą jest ten problem, że mogą mu odpisywać w nieskończoność.