To nie pierwszy taki produkt na rynku japońskim. Koncern Kirin Beverage również oferuje napój z zawartością dekstryny. Napój ten jest adresowany zwłaszcza dla mężczyzn po trzydziestce.
Natomiast napój energetyzujący Cejsius, zawierający sporą dawkę kofeiny (200 miligramów) jest reklamowany jako "spalający tłuszcz" oraz przyspieszający metabolizm. Takie samo zadanie ma produkt Coca-Coli Fuze Slenderize.
Skąd zatem bierze się ta potrzeba reperowania naszego zdrowia za każdym razem, kiedy tylko coś spożywamy? Według ankiety Gallup, blisko połowa Amerykanów wypija przynajmniej jedną porcję napoju typu "soft drink". Nic więc dziwnego, że konsumenci chcą za wszelką cenę przynajmniej łudzić się, że prowadzą zdrowy tryb życia.

Dekstryna to sztuczna substancja chemiczna (dodatek spożywczy). Japońskie prawo pod tym wzgledem jest bardziej liberalne w porównaniu np. do prawa amerykańskiego.

źródło: ScienceNews.pl