Najbardziej niebezpieczne jest tzw. „Big Food”, czyli żywność zaliczana do grupy najbardziej tuczącej. To głównie ona jest przyczyną otyłości i cukrzycy. 
Koncerny ekspertami w żywieniu
Potentaci branży spożywczej nie widzą przeciwwskazań by ją produkować, często nawet sami są ekspertami podczas debat na temat niezdrowego jedzenia, np. na konferencjach ONZ. 
WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) informuje, że otyłość zajmuje 5 miejsce na świecie wśród przyczyn zgonów. Organizacja uważa także nadwagę u dzieci za jedno z największych wyzwań dla zdrowia publicznego w XXI wieku. 
Słodkie napoje - główny winowajca
Jedną z głównych przyczyn nadwagi są słodkie napoje. Badania wykazały, że dzieci w USA w 2004 roku przyswoiły ponad dwukrotnie więcej kalorii pochodzących ze słodkich napojów niż w roku 1977. 
W 2004 r. słodkie napoje stanowiły 13% wszystkich kalorii przyswajanych przez amerykańskie dzieci. W latach 1997-2007 odpowiadały za 1/5 przyrostu masy ciała obywateli USA.
Według dziennikarzy magazynu medycznego „PLoS Medicine” kampanie przeciw otyłości powinny być skierowane do dzieci, aby wiedziały, żeby w sklepikach szkolnych wybierać niskokaloryczną żywność i mniej słodkie napoje. 

Koncerny spożywcze nie chcą dbać o walkę z otyłością
 Zdrowy styl życia oznacza zbilansowaną dietę, która może zawierać wszystkie rodzaje żywności, także wszystkie napoje – uważa rzecznik Coca-Coli. – Oferujemy szeroki asortyment napojów bezalkoholowych, które mogą być częścią zbilansowanej diety, również takich, które nie zawierają cukru i są mniej kaloryczne – dodaje.
źródło: ScienceNews.pl