Temat: Aplikacja banku

Cześć. Jestem klientem pewnego banku oraz posiadam aplikację tego banku na telefon. Od około dwóch miesięcy aplikacja wciąż się zacina, a wręcz zawiesza cały telefon. Z telefonem wszystko ok, bank sam przyznał, że po aktualizacjach występuje problem z aplikacją dla systemu, który jest na moim telefonie. Od dwóch miesięcy zgłaszam, że są problemy i cały czas dostaję informację, że problem do końca tygodnia zostanie rozwiązany. Nie czuję się bezpiecznie trzymając pieniądze w banku, gdzie aplikacja jest tak niestabilna.. Niestety nie jest mi na rękę zmiana banku, ponieważ mam tutaj kredyt hipoteczny. Czy są jakieś przepisy na podstawie których mogę dociekać moich praw? Gdzie mogę się zgłosić z tym problemem? Rzecznik praw konsumenta? Tak naprawdę rzadko kiedy udaje mi się zalogować do aplikacji. Aby coś sprawdzić muszę korzystać z komputera, którego nie posiadam czyli tak naprawdę nie mam możliwości logowania się do banku, sprawdzenia swoich wydatków oraz tego czy nic niepokojącego na moim koncie się nie dzieje. Zależy mi jedynie na tym żeby ta aplikacja w końcu zaczęła poprawnie działać, czy jako klient tego banku mam prawo tego wymagać czy to po prostu miły dodatek?
Nie wiem naprawdę gdzie mogę się z tym udać

och, oczywiście że smiga, był w swoim czasie flagowcem, wiec parametry wydajnościowe ma wysokie na lata, ale 6 lat w elektronice to jest przepaść przede wszystkim softowa - w przypadku bankowych to bedzie system uwierzytelnienia i zabezpieczeń, tła to pikuś. Nowsze rzeczy sa projektowane pod nowsze systemy. Z czasem bedzie działać coraz mniej po prostu, szczególnie jesli bedziesz próbowała je aktualizowac, albo jesli sama apka wymusi aktualizację bo odmówi wspomagania starych systemów. 

Raczej nic nie wskórasz. Aplikacja jest dodatkiem do bankowości i też fizycznie i logistycznie ciężko dopasowywać tą aplikację do coraz nowszych telefonów i jednocześnie zapewniać idealne działanie tym starszym. Jak sobie uzmysłowisz ile różnych telefonów wyszło w ciągu ostatnich 10 lat i ciągle wychodzą nowe to niemożliwością jest żeby wspierać aplikacje na wszystkich modelach świata bo ktoś tam jeszcze korzysta. Możesz albo zmienić telefon albo założyć drugie konto w innym banku i tamto mieć do płatności a obecne do kredytu.

Pasek wagi

Bank nie ma obowiązku mieć aplikacji, która jest wstecznie kompatybilna z systemami sprzed 5 czy 6 lat.

Ja bym raczej rozważyła zmianę telefonu, nie banku. Przeczytaj dokładnie umowę, czy jest w niej jakakolwiek klauzula dotycząca kompatybilnosci aplikacji mobilnej. 

Nic nie zdziałasz. Telefony jak laptopy, po kilku latach już są "starociami". W 2019roku kupiłam laptop za 12tysięcy i aktualnie szukam nowego bo na starym dostaje qrwicy, sama nazywam go złomem w tym momencie i biorąc pod uwagę to jak szybko muszę go wymienić nie kupię nic powyżej 6koła bo już się przekonałam, że elektronika szybko się starzeje.

Dodam tylko, że zdając sobię sprawę,z którego roku mam telefon nie obwiniałabym banku o to, że aplikacja jest przystosowana pod nowszego androida... Wszystkim nie dogodzą, pewnie starają się jak każdy dostosować usługi pod starsze i nowsze modele telefonów (z naciskiem na nowsze) ale nie jest to takie proste. Ciężko wszystkim dogodzić. 

Pasek wagi

Spory czas temu pracowałam w banku i uwielbiałam takich klientów jak Ty. Przychodzili systematycznie raz w tygodniu i oczekiwali od nas cudów. Masz stary telefon i gwarantuję Ci, że dla Ciebie, jednej z niewielu, dostosują aplikację. Dla świętego spokoju mówią Ci, że będzie działało do końca tygodnia, po czym, gdy tylko opuścisz placówkę ciągną z Ciebie łacha. Daj żyć pracownikom i zmień telefon. 

© Fitatu 2005-24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.