Temat: Rower - wszystko co powinnam wiedzieć.

Więc tak, do końca wakacji chcę ważyć swoje upragnione 58 kg, a ważę 65,7. Dużo tu się naczytałam o rowerze więc postanowiłam zacząć. Teraz tak , mam do was parę pytać . Ile razy w tygodniu jeździć? O jakiem porze dnia najlepiej? Jak długo? Szybko czy wolno? Na jakie części ciała rower ma największy wpływ? I jakieś dodatkowe istotne informacje :)
Mam 3 przerzutki, rower to typowa damka :)
Podpinam się do pytania, też mam zamiar regularnie jeździć, jednak póki co raz w tygodniu robie 35-40 km
Jeżdżę dość szybko do pracy i wolniej z pracy, w tygodniu 50 - 60 km od 3 tygodni.Mam łydki niemiłosiernie twarde i wyczuwam powiększone i wzmocnione mięśnie z przodu ud. Pewnie się od tego chudnie, ale mniejsza o to, nogi się robią bardzo fajne w dotyku.
Pasek wagi
Ja niemalże codziennie robię 20 km (wieczorami, gdy jest w miarę chłodno) tempem ok 15 km/h.
Wg tutejszego licznika spalam czymś takim nawet ponad 500 kcal. Tłuszczyk schodzi, ale łączę jazdę z dietą, więc nic dziwnego.
Poza tym czuję nogi. Na pewno na uda działa.
Pasek wagi
Aby trening był efektywny, podczas jazdy na rowerze warto realizować pewne założenia – podpowiada Michał Gronowski, trener personalny

Na rowerze jedź jednostajnym tempem, rób jak najrzadsze postoje. Pedałuj nawet wtedy, gdy zjeżdżasz z górki (w tym wypadku korzystaj z przerzutek i wybierz wyższe przełożenia). 

Gdy jeździsz szybko, unikaj wrzucania najwyższej przerzutki. Wybierz tę, która będzie wymagała od ciebie szybkiego pedałowania. 

Podczas jazdy staraj się utrzymać stałe tętno (warto kupić sobie pulsometr). Aby bezpośrednio spalać tkankę tłuszczową, twoje tętno powinno utrzymywać się na poziomie 65–70% maksymalnego (220 minus wiek). 

Jeśli podczas jazdy na rowerze siedzisz w pozycji wyprostowanej, intensywnie pracuje jedynie przednia część ud. Dlatego jak najczęściej, nawet podczas rekreacyjnej jazdy po mieście, od czasu do czasu wstań z siodełka i pochyl nieco sylwetkę do przodu. Wtedy mocniej zaangażujesz do pracy także mięśnie pośladkowe. 

Możesz też wykonywać interwały na rowerze, czyli przeplatać sekwencje szybkiego pedałowania z odpoczynkiem (znacznie wolniejsze tempo). W tym wypadku również korzystaj z przerzutek. Postępuj wg zasady: gdy pedałujesz szybko, redukuj biegi, zaś w trakcie interwału odpoczynkowego wrzucaj wyższy bieg i zwolnij tempo. Na początek zacznij od 30 sekund szybkiego pedałowania i 90 sekund powolnego (gdy twoja kondycja już ci na to pozwoli, realizuj interwały w proporcjach 1:1).
Po pierwsze dobry rower, odpowiedni do terenu, po jakim będziecie jeździły. Jeśli po drogach, gładkim terenie, to najlepiej bez amortyacji na sleekach, czyli dość łysych oponach, z maleńkim bieżnikiem - im grubszy bieżnik, tym bardziej wytracasz energię. Tak samo kiepski amortyzator - bardziej się namachasz, a jedziesz wolno. Po drugie dobra geometria ramy - musi być wygodnie, pozycja nie moze obciążać rąk i pleców. Po trzecie siodełko - wygodne do płci i typu ramy, macie tego wielką gamę.A, jeszcze jedno, jesli chodzi o napęd, szukajcie kastey, nie wolnobiegu.

Natomiast wszystko inne zalezy od Was :)
Pasek wagi

Yrithee napisał(a):

Po pierwsze dobry rower, odpowiedni do terenu, po jakim będziecie jeździły. Jeśli po drogach, gładkim terenie, to najlepiej bez amortyacji na sleekach, czyli dość łysych oponach, z maleńkim bieżnikiem - im grubszy bieżnik, tym bardziej wytracasz energię. Tak samo kiepski amortyzator - bardziej się namachasz, a jedziesz wolno. Po drugie dobra geometria ramy - musi być wygodnie, pozycja nie moze obciążać rąk i pleców. Po trzecie siodełko - wygodne do płci i typu ramy, macie tego wielką gamę.A, jeszcze jedno, jesli chodzi o napęd, szukajcie kastey, nie wolnobiegu.Natomiast wszystko inne zalezy od Was :)

ale dziewczyna ma juz rower ... 

© Fitatu 2005-24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.