Temat: Problem z pracą magisterską!

Hej!
Jestem studentką V roku pedagogiki i jestem na etapie pisania pracy magisterskiej. Część teoretyczna została zaakceptowana, a aktualnie zajmuję się częścią metodologiczną, która jest dla mnie istną katorgą. Pracę magisterską piszę nt.zaburzenia odżywiania u dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym.

Do tej pory skonstruowałam problem główny:
  1. Jakie czynniki wpływają na występowanie zaburzeń odżywiania?
Oraz problemy szczegółowe:

1. W jakim stopniu jedzenie jest formą okazywania i doznawania uczuć?
2. W jakim stopniu jedzenie może odgrywać rolę „pocieszacza”?

3.W jakim stopniu jedzenie spełnia funkcję reduktora napięcia?

4. W jakim stopniu jedzenie może być formą wyrażania emocji?

5. W jakim stopniu jedzenie może być wyrazem lęku przed rozwojem i odpowiedzialnością?

6. W jakim stopniu jedzenie może spełniać funkcję nagrody lub kary?

 7.W jakim stopniu jedzenie ( lub niejedzenie ) jest sposobem zdobywania kontroli nad sobą?

 8.W jakim stopniu jedzenie jest elementem sztuki uwodzenia?

9. W jakim stopniu jedzenie może być sposobem na zatrzymanie partnera?

10. W jakim stopniu jedzenie może spełniać funkcję substytutu więzi?

11. W jakim stopniu jedzenie jest formą zaspokojenia potrzeb seksualnych?

12. W jakim stopniu jedzenie może być sposobem na uniknięcie kontaktów seksualnych?

13. Jakie zaburzenia fizyczne, psychiczne i społeczne wywołuje bulimia nervosa ?


( problemy te wynikają z treści części teoretycznej, zostały zresztą zaznaczone w I rozdziale przez promotorkę i są OK)

Zmienne:
niezależne:

1. Wiek badanych.
2. Płeć.

3. Pochodzenie.

4. Wykształcenie rodziców.


zależne:

1. Cechy indywidualne jednostki.
2. Czynniki biologiczne.

3. Czynniki rodzinne

4.Normy społeczno- kulturowe.
( zmienne też są OK)

Mój problem natomiast polega na tym, że zupełnie nie wiem jak skonstruować hipotezy.
Myślałam, że wystarczy jak je wyprowadzę z każdego problemu szczegółowego.

I tak np. dla problemu 1, wyprowadziłam taką hipotezę:
"Zakładam, że istnieje wiele czynników warunkujących zaburzenia odżywiania."

I tak zrobiłam z resztą.
Jak się okazało, nie są to w ogóle hipotezy i powinny one być połączone ze zmiennymi ( a wynika z b ), ale zupełnie nie wiem jak to mam zrobić:(

Liczę na doświadczenie Vitalijek, które pisanie pracy mają już za sobą, bo już odchodzę od zmysłów:(
obrona to lebelko uwierz :D

no a co do promotora może dlatego ze sie nie zna to wymysla. Mi jeden taki kazał naposać w pracy coś czego nie powinno w niej byc :D
Marudził marudził , az mu pokazałam ksiązke do metodologii i powiedziałam dlaczego nie:P
moja jest taka, że gada o wszystkim, tylko nie o tym, co jest ważne. np. za każdym razem mi mówi, że jak czyta moją pracę, to ma wrażenie, że sama ma też zaburzenia odżywiania:D ogólnie, uważam , że ona jest na jakichś lekach, albo powinna być;)
innym razem np. podkreśliła mi pewną klasyfikację w I rozdziale i kazała to rozwinąć, mimo, że wyraźnie było napisane, że temu tematowi jest poświęcony cały II rozdział. w końcu dałam sobie spokój i oddałam pracę bez poprawiania i tłumaczenia i zaakceptowała wszystko, nie miałam żadnych poprawek:D
Cześć,
mam takie same problemy jak Wy... Męczę się nad metodologią, co chwila coś zmieniam i w końcu nic mi nie pasuje. Mój temat pracy to: Wskaźniki wyobraźni twórczej a poziom ekspresji w rysunku uczniów klas I-III. Wymyśliłam taki problem główny: Czy istnieje związek między wyobraźnią twórczą
a poziomem ekspresji w rysunku uczniów klas I-III?
ale to chyba nie jest dobrze i nie wiem jakie wymyślić do tego problemy szczegółowe.. Napisałam taki: 
1) Jaki jest poziom wyobraźni twórczej uczniów klas I-III? niestety nie mam pojęcia co dalej. Jeśli ktoś wie to proszę
o pomoc

© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.