- Dołączył: 2006-08-30
- Miasto: Far Far Away
- Liczba postów: 14539
17 marca 2011, 19:05
Hej!
Jestem studentką V roku pedagogiki i jestem na etapie pisania pracy magisterskiej. Część teoretyczna została zaakceptowana, a aktualnie zajmuję się częścią metodologiczną, która jest dla mnie istną katorgą. Pracę magisterską piszę nt.zaburzenia odżywiania u dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym.
Do tej pory skonstruowałam problem główny:
- Jakie czynniki wpływają na występowanie zaburzeń odżywiania?
Oraz problemy szczegółowe:1. W jakim stopniu jedzenie jest formą okazywania i doznawania uczuć?
2. W jakim stopniu jedzenie może odgrywać rolę „pocieszacza”?
3.W jakim stopniu jedzenie spełnia funkcję reduktora napięcia?
4. W jakim stopniu jedzenie może być formą wyrażania emocji?
5. W jakim stopniu jedzenie może być wyrazem lęku przed rozwojem i
odpowiedzialnością?
6. W jakim stopniu jedzenie może spełniać funkcję nagrody lub kary?
7.W jakim stopniu jedzenie ( lub niejedzenie ) jest sposobem
zdobywania kontroli nad sobą?
8.W jakim stopniu jedzenie jest elementem sztuki uwodzenia?
9. W jakim stopniu jedzenie może być sposobem na zatrzymanie
partnera?
10. W jakim stopniu jedzenie może spełniać funkcję substytutu więzi?
11. W jakim stopniu jedzenie jest formą zaspokojenia potrzeb
seksualnych?
12. W jakim stopniu jedzenie może być sposobem na uniknięcie kontaktów
seksualnych?
13. Jakie zaburzenia fizyczne, psychiczne i społeczne wywołuje bulimia
nervosa ?
( problemy te wynikają z treści części teoretycznej, zostały zresztą zaznaczone w I rozdziale przez promotorkę i są OK)
Zmienne:niezależne:1. Wiek badanych.
2. Płeć.
3. Pochodzenie.
4. Wykształcenie rodziców.
zależne:1. Cechy indywidualne jednostki.
2. Czynniki biologiczne.
3. Czynniki rodzinne
4.Normy społeczno- kulturowe.
( zmienne też są OK)
Mój problem natomiast polega na tym, że zupełnie nie wiem jak skonstruować hipotezy.
Myślałam, że wystarczy jak je wyprowadzę z każdego problemu szczegółowego.
I tak np. dla problemu 1, wyprowadziłam taką hipotezę:
"Zakładam,
że istnieje wiele czynników warunkujących zaburzenia odżywiania."
I tak zrobiłam z resztą.
Jak się okazało, nie są to w ogóle hipotezy i powinny one być połączone ze zmiennymi ( a wynika z b ), ale zupełnie nie wiem jak to mam zrobić:(
Liczę na doświadczenie Vitalijek, które pisanie pracy mają już za sobą, bo już odchodzę od zmysłów:(
17 marca 2011, 20:10
obrona to lebelko uwierz :D
no a co do promotora może dlatego ze sie nie zna to wymysla. Mi jeden taki kazał naposać w pracy coś czego nie powinno w niej byc :D
Marudził marudził , az mu pokazałam ksiązke do metodologii i powiedziałam dlaczego nie:P
- Dołączył: 2006-08-30
- Miasto: Far Far Away
- Liczba postów: 14539
17 marca 2011, 22:11
moja jest taka, że gada o wszystkim, tylko nie o tym, co jest ważne. np. za każdym razem mi mówi, że jak czyta moją pracę, to ma wrażenie, że sama ma też zaburzenia odżywiania:D ogólnie, uważam , że ona jest na jakichś lekach, albo powinna być;)
innym razem np. podkreśliła mi pewną klasyfikację w I rozdziale i kazała to rozwinąć, mimo, że wyraźnie było napisane, że temu tematowi jest poświęcony cały II rozdział. w końcu dałam sobie spokój i oddałam pracę bez poprawiania i tłumaczenia i zaakceptowała wszystko, nie miałam żadnych poprawek:D