- Dołączył: 2012-04-20
- Miasto: Szczecin
- Liczba postów: 3531
26 listopada 2012, 23:29
Jutro mam egzamin państwowy i oczywiście nerwy już teraz mnie zżerają.
W tym wszystkim zapomniałam jednej dość ważniej rzeczy. Wiadomo, że poziom oleju silnikowego sprawdza się na zimnym silniku oraz gdy auto stoi na prostej powierzchni, ale jak to jest ze sprawdzaniem poziomu płynu hamulcowego i chłodniczego? Je można sprawdzać na rozgrzanym silniku?
Głupie pytanie, wiem, ale nerwy zrobiły już swoje.
Znajdzie się tu ktoś kto pomoże mimo później pory? :)
27 listopada 2012, 08:00
mastema666 napisał(a):
hamulcowy i chłodniczy możesz sprawdzać zawsze :) Tylko olej na zimnym :)Powodzenia jutro, też się denerwowałam przed swoim egzaminem :) Ale nie było tak źle, kilka błędów było ale i tak zdałam :)
pala , lufa.
plyn chlodnicy trzeba sprawdzic na zimnym silniku.
pod wplywem temperatury rozpreza sie
ostatnio uzupelnialam wiec wiem
wg mnie ten egzamin jest bez sensu bo auto i tak musi byc przygotowane do jazdy, a z biegiem czasu przy zakupie auta czlowiek interesuje sie co wlac i w jakich proporcjach
27 listopada 2012, 08:23
Tylko pamiętaj, ze nie można otwierać zbiornika na płyn chłodzący, gdy silnik jest rozgrzaany! Bo może ci "wybuchnąć":)
- Dołączył: 2012-04-20
- Miasto: Szczecin
- Liczba postów: 3531
27 listopada 2012, 08:52
Czyli co? Chlodniczy tez na zimnym?
Tak, tak, wiem :) Ogolnie na egzaminie jedyne co moge otworzyc to zbiornik plynu do spryskiwaczy no i wyciagnac bagnet, to wiem :d
- Dołączył: 2012-11-16
- Miasto: Birmingham
- Liczba postów: 1792
27 listopada 2012, 10:35
bedzie dobrze, powodzenia :)
- Dołączył: 2012-10-01
- Miasto:
- Liczba postów: 114
27 listopada 2012, 10:54
O jejku teraz takie pytania zadaja na egzaminie z jazdy??? Mam prawko 14 lat i nawet nie wiem gdzie sie wlewa plyn hamulcowy ani jakikolwiek inny plyn.... Życzę powodzenia;)))
- Dołączył: 2011-04-21
- Miasto: Aruba
- Liczba postów: 1700
27 listopada 2012, 11:09
tylko olej na zimnym, a pewnie wylosujesz klakson ;) powodzenia
- Dołączył: 2009-01-12
- Miasto: Warszawa
- Liczba postów: 2145
27 listopada 2012, 12:15
havre napisał(a):
.piggy. - tu nie chodzi o dotykanie ich, ale też o gęstość płynów. Mówili o tym na naukach, tylko zapomniałam jak to jest. Odpowiadając na pytania egzaminatora warto wspomnieć o takich rzeczach. :)To powodzenia życzę, jutro to też będzie moje pierwsze podejście :D
Ja miałam tylko pokazać co gdzie jest, żadnych tego typu informacji jak się sprawdza, na jakim silniku nie miałam... ale szczęśliwie trafił mi się za 1 razem klakson, a za 2 (za którym zdałam) światła przeciwmgłowe. Więc nawet nie musiałam otwierać klapy:)
27 listopada 2012, 12:18
jak byście chciały sprawdzić płyn chłodniczny na gorącym silniku? To jest praktycznie nie możliwe chyba, że jest się kamikadze;)
Płyn chłodniczy "magazynuje" ciepło z silnika, co znaczy, że gdy silnik jest rozgrzany płyn chłodniczy też się staje gorący i delikatnie mówiąc po otwarciu bucha w twarz gorącem- raz zrobiłam ten błąd i otworzyłam korek przy rozgrzanym silniku - popatrzyłam sobie dłoń i cudem nie spaliłam twarzy, a do tego połowa płynu "wykipiała" bo się gotowała:)
27 listopada 2012, 14:45
moze napisze ogolnie dla kogos sie przyda. wszystkie plyny poza spryskiwaczami maja sie znalezc miedzy min a max.
zeby sprawdzic olej trzeba wyciagnac bagnet
latwo wiec pokazac z I rzutu oka czego brakuje a czego nie. potrzasa sie zbiorniczek i wskazuje miejsce wlania plynu
doczytalam ze sprawdzanie oleju mozna przeprowadzic po jezdzie ale trzeba odczekac aby wszystko sie zebralo do miski, wiec bledne stwierdzenie jest ze trzeba to robic na silnym silniku. na cieplym silniku, wyciagamy bagnet wycieramy o szmatke, ponownie wkladamy wyciagamy i wtedy nam pokaze ile jest
plyn hamulcowy rowniez moze byc na cieplym silniku dolewany jednak powoli i zalecany plyn dla danej marki auta
plyn chlodzacy jest wyjatkiem bo nalezy to robic na zimnym silniku