- Pomoc
- Regulamin
- Polityka prywatności
- O nas
- Kontakt
- Newsletter
- Program Partnerski
- Reklama
- Poleć nasze usługi
-
© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.
12 września 2023, 07:40
Zarezerwowałam na booking mieszkanie, miało dobre opinie, oferta była bezzwrotna, ale nie robiło mi to różnicy, bo termin bardzo bliski. Po rezerwacji dostałam wiadomość, że pieniądze nie zostaną pobrane z karty (a taka forma płatności jest pokazana na booking z opisem, że tyle i tyle zostanie pobrane z karty, a tyle i tyle dopłacisz na miejscu). W wiadomości prywatnej na booking właściciel napisał, że nic nie pobierze z karty, ale mam mu wysłać 20% zaliczki na wskazane konto. Czy coś takiego jest zgodne z regulaminem booking ? Miałyście taką sytuację, że płatność była w inny sposób niż w opisie płatności ? Mi się to wydaje bardzo podejrzane. Druga rzecz, która mnie zaniepokoiła, to to, że chyba mieszkanie jest pod innym adresem niż podane na booking (nie tak blisko centrum) - jak już zaniepokoiłam się sytuacją, to szukałam jeszcze opinii na google i widziałam, że kilka osób właśnie takie komentarze pisało. Czy to jest podstawa do sporu na booking i bezkosztowej rezygnacji z nie do końca prawdziwego ogłoszenia ?
12 września 2023, 08:30
Zarezerwowałam na booking mieszkanie, miało dobre opinie, oferta była bezzwrotna, ale nie robiło mi to różnicy, bo termin bardzo bliski. Po rezerwacji dostałam wiadomość, że pieniądze nie zostaną pobrane z karty (a taka forma płatności jest pokazana na booking z opisem, że tyle i tyle zostanie pobrane z karty, a tyle i tyle dopłacisz na miejscu). W wiadomości prywatnej na booking właściciel napisał, że nic nie pobierze z karty, ale mam mu wysłać 20% zaliczki na wskazane konto. Czy coś takiego jest zgodne z regulaminem booking ? Miałyście taką sytuację, że płatność była w inny sposób niż w opisie płatności ? Mi się to wydaje bardzo podejrzane. Druga rzecz, która mnie zaniepokoiła, to to, że chyba mieszkanie jest pod innym adresem niż podane na booking (nie tak blisko centrum) - jak już zaniepokoiłam się sytuacją, to szukałam jeszcze opinii na google i widziałam, że kilka osób właśnie takie komentarze pisało. Czy to jest podstawa do sporu na booking i bezkosztowej rezygnacji z nie do końca prawdziwego ogłoszenia ?
Dużo podróżuję i jeszcze nie miałam takiej sytuacji, aby forma płatności była inna niż napisano to w ogłoszeniu. Raz czy dwa razy zdarzyło mi się, że apartament, który wynajęliśmy, był może ulicę czy dwie dalej niż podano na Bookingu - a to wszystko dlatego, że wynajmowała go firma, która ma takich mieszkań około trzydziestu. Nie był to oczywiście dla nas żadny problem, bo wnętrze pokrywało się z tym, co widzieliśmy na zdjęciach.
W Twoim wypadku chyba skontaktowałabym się z Bookingiem i poinformowała o moich obawach. Z drugiej strony, wiem, że ciężko się do nich dodzwonić - piszę tu z perspektywy byłej recepcjonistki hotelu. A jak już ktoś odbierze, to przygotuj się na rozmowę w języku angielskim. Nie zawsze tak jest, ale lepiej mieć to na uwadze.
12 września 2023, 08:39
Hmmm nie używam tego typu stron, ale przyznam, że też wydaje mi się to bardzo podejrzane. Spróbowałabym się skontaktować z bookingiem jednak bo coś dziwnie tu pachnie. A jakbyś napisała, że musi być płatność kartą to co on może zrobić? Bo sie zastanawiam czy wtedy jakby to z jego winy poszła rezygnacja (jeśli się uprze że nie) to czy nie musiałoby to iść jako bezkosztowe bo nie Twoja wina - Ty chciałaś zapłacić. Chyba że dziad sobie ściagnie zaliczkę a potem kliknie że anulowałaś czy coś? Nie wiem jak to działa tak do końca, bo nie korzystałam. Pisz do niego że ma być karta i wszystkie wiadomości zachowuj na w razie czego. Nawet jak coś pokombinuje to będziesz miała dowód czarno na białym, tylko troszkę nerwów pójdzie, ale będzie do wyjaśnienia.
Edytowany przez Karolka_83 12 września 2023, 08:44
12 września 2023, 10:09
Platnosc albo przez booking, albo na miejscu. Wysylanie nr. konta w wiadomosciach prywatnych zawsze jest podejrzane. Nawet jak sa oferty z zaliczkami, sa one oplacane przez systemu bookingu.
Zglosilabym sprawe do booking.com i sie wycofala z takiego noclegu, jeszcze jak piszesz, ze ludzie laduja z noclegiem zupelnie gdzies indziej, niz mieli.
Edytowany przez cancri 12 września 2023, 10:10
12 września 2023, 11:09
Zgłosiłabym taką sytuacje na booking, dla mnie podejrzane, nie wysyłałabym żadnej kasy, wiele razy rezerwowałam na booking i nie miałam czegoś takiego jeszcze.
Edytowany przez Martyna121111 12 września 2023, 11:09
12 września 2023, 12:10
Nie przelewalabym zadnych pieniedzy w takim przypadku. Tym bardziej, ze adres sie nie zgadza z adresem na booking. Scam!
12 września 2023, 12:28
Rezerwując kiedyś apartament przez booking w Krakowie miałam taką sytuację, że kobieta do mnie napisała abym anulowała rezerwację na booking (dało się) i bezpośrednio przelała jej zaliczkę na konto, a resztę doplaciła po przyjeździe z 5% rabatem od kwoty jaką policzył booking. Ona tłumaczyła to tak, że obie " wyjdziemy na tym lepiej".
Jednak doświadczona życiem przez różne oszustwa nie skusiłam się na to 5 % i jej wiadomość olałam a przyjechałam zgodnie z planem do apartamentu ( był naprawdę ładny) i na miejscu w nim były ulotki odnośnie następnych przyjazdów płacąc właśnie bezpośrednio u tej kobiety.
Próbowała bym to jakoś anulować przez booking bo to dziwne. Zawsze istnieje ryzyko, że trafisz na oszusta, a jeśli nie to w najlepszym wypadku do innego mieszkania... a chyba nie tak to powinno wyglądać.
Edytowany przez Angelofdeath 12 września 2023, 13:05
13 września 2023, 18:21
Jeśli chodzi o tę płatność- to tak, jest to zgodne z zasadami na booking. Mi zdarzyło się właśnie względnie ostatnio, że hotel napisał mi wiadomość na booking o konieczności wpłacenia zaliczki przelewem na podany numer konta. Zadzwoniłam do booking, bo nigdy z czymś takim się nie spotkałam i uważałam że to nieprawidłowe - wyszło na to że obiekty mają prawo w ten sposób pobierać płatności i mogą mieć zasady które nie są powiązane z booking. W tym sezonie robiłam już dwie takie płatności, jedna z tych rezerwacji anulowalam i hotel tak samo zrobił mi przelew zwrotny (była jeszcze możliwość bezpłatnej anulacji). Więc tutaj oparlabym się na ilości opinii (jak jest ocena 9, która jest średnią z jednej oceny- miałabym watlpliwosci co do miejsca).
Co do innego rzeczywistego położenia - wydawałoby mi się, że jest to argument do anulowania rezerwacji z Twojej strony.
Edytowany przez sacria 13 września 2023, 18:50