Temat: Zmienna zalezna i niezalezna

Witajcie dziewczyny mam problem z określeniem zmiennych zależnych i niezależnych 

 Temat: Zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Problem badawczy:

Hipoteza:

Zmienna niezależna:

Zmienna zależna:

wskaźniki:

bardzo proszę o pomoc bo nie mam pomysłu jak opracować ten temat.

Nawet nie wiem, jak skomentować Twój temat :D

Chetnie pomoge,  ale co innego poprawic,  naprowadzic,  skorygowac , a co innego podać na talerzu.  Napisz swoje propozycje to mozna pogadac.  Inaczej to nawet nie wiadomo,  czy masz w ogole jakies pojecie o czym masz pisac.  I na marginesie - promotora oczywiscie masz?

Pasek wagi

Temat: Zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Problem badawczy: Jakie są zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym?

Hipoteza: Dzieci w wieku wczesnoszkolnym najchętniej sięgają po baśnie i bajki oraz książki przygodowe.

Zmienna niezależna:

- Płeć, Wiek, Środowisko wychowawcze,  Środowisko szkolne,

Zmienna zależna:

-Zainteresowania dzieci,

-Sposób spędzania wolnego czasu,

-Gatunek książek po które najchętniej sięgają dzieci,

-Poziom umiejętności czytelniczych,

Wskaźniki:

Preferencje czytelnicze dzieci to przede wszystkim bajki, baśnie oraz książki przygodowe.

Dzieci oczekują od książek bogatego materiału wizualnego.

- Coraz częściej dzieci młodsze szukają literatury popularnonaukowej. Interesują je zagadnienia przyrodnicze, geograficzne, kosmos, historia, technika, motoryzacja i inne.

co o tym sadzicie gdzie zrobiłam bład

Bledu nie zrobilas-)  chodzi tylko o kilka drobiazgow, np w temacie i w problemie badawczym poruszasz problem "zainteresowan czytelniczych" (nie precyzujac czy chodzi o ebook, audiobook, czy ksiazke czytana przez starszych) - a w hipotezie uwazasz za oczywiste, ze chodzi wylacznie o ksiazke papierowa, a nawet wybrana dobrowolnie przez dziecko (dziecko "siega" po ksiazke). Na marginesie wiekszosc osob badajacych dzieci w wieku wczesnoszkolnym wybieralo klasy II i III - takze radzilabym sie do tego ograniczyc ( "na przykladzie...").

Srodowisko szkolne jest takze srodowiskiem wychowaczym (tzw. szkolne srodowisko wychowawcze). Rzucilabym raczej poza wiekiem i plcia, wielkosc miejscowosci (w uproszczeniu : miasto/ wies - miasto w znaczeniu + 5 tys. mieszkancow) ewentualnie  wyksztalcenie obojga rodzicow (liczylabym to, ktore jest wyzsze - tzn mniej niz srednie, / srednie lub wyzsze niz srednie) gdyz wg statystyki po ksiazke siegaja czesciej osoby z wyksztalceniem srednim i wyzszym - i to byloby rodzinne srodowisko wychowawcze - rodzice czytaja dzieciom ksiazki (w sensie proponuja, biorac udzial w ksztaltowaniu zainteresowan czytelniczych)

Zmienne zalezne - wyrzucilabym poziom umiejetnosci czytelniczych (na oko - jezeli czytelnik nie potrafi czytac, potrafi jednak powiedziec co chcialby, aby mu przeczytano - czyli niekoniecznie moze to przeszkadzac w okresleniu zainteresowan czytelniczych).Wzielabym dodatkowo pod uwage np czytelnictwo lektur obowiazkowych, posiadanie wlasnej biblioteczki z ksiazkami, czestotliwosc korzystania z biblioteki( jezeli z miejskiej - bylby wplyw rodziny, jezeli ze szkolnej wplyw szkoly... wiec zalezy od ciebie co wezmiesz pod uwage).

To , co piszesz  we wskaznikach, to sa wylacznie konkluzje : - "Preferencje czytelnicze dzieci to przede wszystkim bajki, baśnie oraz książki przygodowe.", to konkluzja przepisana zywcem z jednej pracy na temat czytelnictwa dzieci wczesnoszkolnych, wiec nie radzilabym. 

Poza tym w moim odczuciu definicja "literatura dziecieca" istnieje i nie rozumiem dlaczego nie mozna sie posluzyc tym terminem. Dzieci nie czytaja literatury dzieciecej, ale czytaja "basnie" i "ksiazki przygodowe"? 

Zainteresowania czytelnicze to wg Slownika PWN " względnie stała skłonność do czytania określonego typu tekstów ze względu na ich tematykę, rodzaj piśmienniczy, gatunek lit., autora, epokę i ideologię przedstawioną w dziele. Rozwój zainteresowań czytelniczych odbywa się pod wpływem dojrzewania psychofiz. i edukacji, w indywidualnych przypadkach może być przyspieszony lub opóźniony."

Dlatego wybralabym ustalanie stanu zainteresowan cztelniczych dzieci np pod katem tematyki.

*

Na marginesie (do zerkniecia):

http://pedkat.pl/images/czasopisma/po13/PO13_07.pd...

Przeklejone ze strony  powyzej:

 "W poniższej tabeli przedstawione są zmienne określone w badaniach i ich wskaźniki.

Zmienne  

Zmienna niezależna:

- dziecko w wieku przedszkolnym 

Zmienne zależne: 

- nowe media 

- cele wykorzystania nowych mediów 

- czas spędzony na korzystaniu z mediów

Wskazniki... "

itd

Pasek wagi

czyli jak  mógł by brzmieć temat?? czy możesz bardziej nakreślić mi problem badawczy i hipotezę

Temat: Zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Problem badawczy: Jakie są zainteresowania czytelnicze dzieci w wieku wczesnoszkolnym?

Hipoteza: Dzieci w wieku wczesnoszkolnym najchętniej sięgają po baśnie i bajki oraz książki przygodowe.

Zmienna niezależna:

- Płeć, 

-Wiek, 

-miasto/ wieś / znaczeniu +5 tys. mieszkańców/

-wykształcenie obojga rodziców ( średnie /wyższe)

Zmienna zależna:

- Zainteresowania dzieci,

-Sposób spędzania wolnego czasu,

-czytelnictwo lektur obowiązkowych

-Posiadanie własnej biblioteczki z książkami,

-częstotliwość korzystania z biblioteki

Wskaźniki:

Preferencje czytelnicze dzieci to przede wszystkim bajki, baśnie oraz książki przygodowe.

Dzieci oczekują od książek bogatego materiału wizualnego.

- Coraz częściej dzieci młodsze szukają literatury popularnonaukowej. Interesują je zagadnienia przyrodnicze, geograficzne, kosmos, historia, technika, motoryzacja i inne.

Dziecko i jego prawa w poglądach pedagogicznych Janusza Korczaka 

pomocy !!!!!

6 problemów hipotezy i zmienne jestem z tego tak cienka że nie wiem wigilię co napisać. 

© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.