Temat: ile pieniędzy trzeba mieć na wyprawienie wesela?

Od stycznia tego roku zaczelismy odkładać z narzeczonym pieniądze na nasze wesele. Planujemy je za około 2 lata, w 2017 roku. Chcemy zaprosić 85-90 gości. W związku z tym mam pytanie do osób, które mają w tym względzie doświadczenie. Ile pieniędzy trzeba na to wyłożyć? Wiem, że ceny mogą się różnić w zależności od wielu rzeczy, ale gdybyście mogli mi tak mniej więcej powiedzieć, ile kasy poszło u Was na to wszystko co opisałam poniżej, byłabym wdzięczna i miałabym jakiś obraz tego wszystkiego.

1. Wynajem lokalu, goście (ilość osób i cena +/- za osobę)

2. Ksiądz, organista, wystrój kościoła

3. Obrączki

4. Orkiestra 

5. Kamerzysta, Fotograf

6. Strój dla Panny młodej i Pana młodego plus te wszystkie bajery typu kosmetyczka, fryzjer, kwiaty dla panny młodej

7. Wynajem auta/ bryczki

8. Inne rzeczy (piszcie jakie)

Z tych wydatków, które ja już mam zaplanowane to strojenie kościoła wyszło mi 300zł, moja suknia będzie za około 2-3tys, garnitur pewnie z 500zł, dj to z 1tys spokojnie, a za sale płacimy 185zł/osoby 

Pasek wagi

1. Wynajem lokalu, goście (ilość osób i cena +/- za osobę): 180-220 zł/osoba + alkohol

2. Ksiądz, organista, wystrój kościoła: 1000-1500 zł

3. Obrączki: hm, zależy - siostra kupiła za 2 tys. - ładne i całkiem okazałe

4. Orkiestra: 3000-5000 zł

5. Kamerzysta, Fotograf - zależy od tego, co chcesz, ale pewnie najmniej 1500, a taki bardziej wypasiony pakiet 3000-4000 zł

6. Strój dla Panny młodej i Pana młodego plus te wszystkie bajery typu kosmetyczka, fryzjer, kwiaty dla panny młodej - znane mi panny młode kupowały suknie za 2000-3000 zł, garnitur liczyłabym gdzieś 1000-1200 zł, jakieś dodatki z 500 zł pewnie

7. Wynajem auta/ bryczki - ostatni ślub na jakim byłam, mieli porsche - kosztowało 1000 zł

Pasek wagi

myślę, że koło 15 tysięcy trzeba szykować( myśląc o swoim weselu w remizie)  a ile więcej mniej nie wiem

Pasek wagi

Do 40 ooo zł. 

Pasek wagi

My za 3 miesiące bierzemy ślub i robimy małe wesele (wstępnie 60 gości). Mamy na ten cel przeznaczone 30 tysięcy. Szczerze mówiąc, to nie wiem, czy zmieścimy się w tej kwocie, a staramy się, żeby było skromnie...

Nas wyniosło 25 tysięcy. Wynajęliśmy salę, dekoratorkę, kucharkę. Wesele było z poprawinami, do tego orkiestra, kamerzysta, sesja w plenerze, obrączki, Nasze stroje oraz bryczka. Impreza huczna na 100 osób, nie było skromnie i wydaje mi się , że do 30 tyś można zrobić weselicho jakich mało :)

Pasek wagi

My robiliśmy wesele na 50 osób, z noclegiem i śniadaniem następnego dnia dla 40 osób, w małym zamku na Pomorzu. Kosztowało nas to w sumie 25 tys ale spokojnie dałoby się zrobić sporo taniej:

- obrączki: 600zł (mąż ma tytanową, kosztowała mało)
- sala: 7500zł
- dzik :) : 1000zł
- tort: 500zł (dałoby sie zrobić dużo taniej ale też miałam wizję)
- alkohol (wódka, wino, piwo): 1500zł
- kwiaty + własne dekoracje na stół (miałam "wizję"): 600zł
- DJ: 2000zł (do 5 rano)
- zdjęcia + sesja: 2400zł
- podziękowania-czekoladki dla gości: 200zł
- kościół - ksiądz: 200zł
- kościół - kwiaty: 200zł
- kościół - organista+flet: 200zł
- suknia: 850zł (szyta przez znajomą :D)
- kolczyki: 100zł
- ślubna bielizna, pończochy, pas do pończoch, specjalny stanik do sukni z otwartymi plecami: coś około 300zł
- buty: moje 200zł, męża: 150zł
- wynajem fraków dla męża, świadka i ojca: 1500zł
- fryzjer i kosmetyczka: 150zł (fryzjer na dwie raty, w piątek po południu + w sobotę rano!)
- samochód, zabytkowy mercedes z szoferem: 500zł
- prezenty dla rodziców: 800zł

Do tego:
- nocleg ze sniadaniem (do godz. 13 w niedziele): 1600zł
- transport dla gości (autobus w sobotę do kościoła, z kościoła na salę i odwóz w niedzielę): 800zł
- zaproszenia i znaczki pocztowe: 300zł

Ale muszę dodać, że z salą nam się udało, bo ktoś odwołał wesele i dostaliśmy zniżkę na ten termin (który i tak chcieliśmy ;) ) i zgodzilismy się na nie-weselną salę bo w weselnej był remont (ta nie-weselna i tak nam się duzo bardziej podobała). Normalnie ceny były tam wyższe chyba o 25% o ile dobrze pamiętam.

SunriseAvenue89 napisał(a):

Od stycznia tego roku zaczelismy odkładać z narzeczonym pieniądze na nasze wesele. Planujemy je za około 2 lata, w 2017 roku. Chcemy zaprosić 85-90 gości. W związku z tym mam pytanie do osób, które mają w tym względzie doświadczenie. Ile pieniędzy trzeba na to wyłożyć? Wiem, że ceny mogą się różnić w zależności od wielu rzeczy, ale gdybyście mogli mi tak mniej więcej powiedzieć, ile kasy poszło u Was na to wszystko co opisałam poniżej, byłabym wdzięczna i miałabym jakiś obraz tego wszystkiego.1. Wynajem lokalu, goście (ilość osób i cena +/- za osobę)2. Ksiądz, organista, wystrój kościoła3. Obrączki4. Orkiestra 5. Kamerzysta, Fotograf6. Strój dla Panny młodej i Pana młodego plus te wszystkie bajery typu kosmetyczka, fryzjer, kwiaty dla panny młodej7. Wynajem auta/ bryczki8. Inne rzeczy (piszcie jakie)

Wychodzi na to, że jestem skromna, ale gdybym miała przez 2 lata odkładać na wesele to bym z niego zrezygnowała ;) U mnie było przyjęcie do godziny 1:00. Nie lubię długich wesel, zawsze wychodzę po oczepinach :)

Wynajem sali: 130zł od osoby + tort 400 zł -  jedzenia było za dużo, większość gości zjadła tylko dania na ciepło, więc gdybym miała powtórzyć to pewnie zamówiłabym mniej jedzenia i wyszłoby jeszcze taniej. Plus musisz jeszcze doliczyć alkohol, przy całonocnym weselu wyjdzie sporo. 

Ksiądz, organista, wystrój kościoła: brak - ślub cywilny, koszt około 80zł, koleżanka parę lat temu za kościelny dała 600 zł (ksiądz uznał, że to za mało i bardzo brzydko się zachował w stosunku do młodych, więc polecam cywilny).

Obrączki: ok. 900zł (cieniutkie obrączki z białego złota)

Orkiestra: brak, własna playlista

Kamerzysta: brak, fotograf: znajoma - 500zł

Strój: sukienka szyta na zamówienie 650zł (podobała mi się też sukienka polskiej projektantki za 1200zł, ale w końcu wybrałam tą), garnitur około 1000zł, buty dla mnie 250zł, mąż miał ;) Fryzjer 100zł, malowałam się sama. Nie pamiętam niestety ceny bukietu.

Auto: własne, wystrój był z tych samych kwiatów co bukiet i był doliczony do ceny, tabliczki z napisami dostaliśmy w prezencie.

U mnie to wygląda tak:

1. Wynajem lokalu, goście (ilość osób i cena +/- za osobę) - 220 zł/os. bez dodatkowych kosztów wynajmu sali, wódka w cenie i tort oraz fontanna czekoladowa, wino muszę załatwić we własnym zakresie

2. Ksiądz, organista, wystrój kościoła - ksiądz pewnie z 250 zł, organista 300 zł, florystyka ogólna (czyli sala, kościół, bukiety, samochód, wianek dla flower girl, słodki stół itp.) 4500 zł

3. Obrączki - 400 zł, bo mieliśmy własne złoto więc płaciliśmy tylko za robociznę

4. Orkiestra - u mnie dj za 2000 zł

5. Kamerzysta, Fotograf - 2200 zł (tylko fotograf)

6. Strój dla Panny młodej i Pana młodego plus te wszystkie bajery typu kosmetyczka, fryzjer - suknia 3500 zł, strój dla pana młodego jeszcze nie jest wybrany, kosmetyczka pewnie wyjdzie z około 400 zł (bo chcę i rzęsy 1:1 i paznokcie żelowe), fryzjer...nie wiem, fryzjer pewnie około 100 zł, biżuteria ślubna - kolczyki plus bransoletka około 1500 zł, spinki jeszcze nie kupione

7. Wynajem auta/ bryczki - jadę autem teścia :P

8. Inne rzeczy (piszcie jakie) - pokaz barmański z obsługą - 2000 zł, kwartet smyczkowy do kościoła - 700 zł, zaproszenia - liczę że od 500 do 700 zł, zaproszenia specjalne dla druhen i drużbów - 100 zł, sukienki dla druhen - 450 zł

Na tę chwilę tak to wygląda, ale wydatków przybywa z każdym dniem ;)

Ogólnie na wyprawienie wesela trzeba mieć sporo kasy, nasze z narzeczonym wyjdzie około 50 tys. Mamy szczęście, że koszty pokrywają na spółkę nasi rodzice.

Pasek wagi

© Fitatu 2005-24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.