- Dołączył: 2012-09-06
- Miasto: -
- Liczba postów: 16694
14 lutego 2013, 12:27
Hej Dziewczyny :)
Chciałam Was zapytać, czy dałybyście radę określić szacunkowy koszt ślubu i wesela w takim przypadku:
- ślub kościelny (więc na tacę księdzu, organiście, kościelnemu)
- wesele z poprawinami
- ok. 60 gości
- na sali, nie w remizie
- fotograf na 2 dni, bez kamerzysty
- zespół na 2 dni, nie dj
- wynajem samochodu
- sporo alkoholu
- catering
- słodycze / ciasta chyba we własnym zakresie się kupuje?
- suknia + sukienka na poprawiny + garnitur + dodatki
- wesele w miasteczku do 20 tys mieszkańców, małopolska :)
- ślub w okolicach kwietnia/maja
Może któraś z Was miała podobne "parametry" ślubu i mogaby podać jakieś konkretne kwoty :)
Pytam, bo zaczynamy "zbierać" :D
Edytowany przez slaids 14 lutego 2013, 12:47
- Dołączył: 2012-08-22
- Miasto: Wrocław
- Liczba postów: 2122
14 lutego 2013, 12:50
Nam wyszło 40 tyś pln, ale już ze wszystkim:
- ślub kościelny (więc na tacę księdzu, organiście, kościelnemu)
- wesele z poprawinami
- 83 gości
- na sali weselnej zbudowanej na wsi
- fotograf na 1 dzień, bez kamerzysty
- zespół na 2 dni
- wynajem samochodu Alfa Romeo'32
- alkohol i napoje
- catering w cenie sali
- ciasta i tort w cenie sali
- suknia + sukienka na poprawiny
- bielizna na dzień i noc + buty x2+ biżuteria
- garnitury x2 + koszule, krawaty, spinki, bielizna
- kosmetyczka
- fryzjerka
- florystka (dekoracja sali weselnej), domu młodego i młodej
- wynajęcie sali do nauki tańca weselnego
- noclegi na kilku gości
- paczki z ciastem dla gości
- prezenciki na stól dla każdej pary
- kosze prezentów dla rodziców
- zaproszenia
- USC, dokumenty z różnych parafii z chrztu, komunii i bierzmowania
Pewnie i tak nie wszystko wymieniłam, ale koszt jest całościowy.
- Dołączył: 2012-10-02
- Miasto: Rzeszów
- Liczba postów: 2389
14 lutego 2013, 12:52
Dominika.81 napisał(a):
Brałam ślub w 8/2012 - poniżej podaję kilka danych:- ślub kościelny (więc na tacę księdzu, organiście, kościelnemu) ok. 800- wesele z poprawinami- ok. 60 gości- na sali, nie w remizie ok. 35 tys (sala+jedzenie, bez tortu, alko, owoców, ciast, dodatkowych atrakcji itp)- fotograf na 2 dni, bez kamerzysty ok.3000/dzień- zespół na 2 dni, nie dj ok.5200/dzień- wynajem samochodu ok.500- sporo alkoholu ok. 4000- catering - to już w sali- słodycze / ciasta chyba we własnym zakresie się kupuje? -wg mnie wychodzi na to samo - koszt ok.2500 (z prezentami dla gości)- suknia + sukienka na poprawiny + garnitur + dodatki - ok.7 tys - wesele w miasteczku do 20 tys mieszkańców- ślub w okolicach kwietnia/majaNie doliczyłaś tortu - ok. 1 tys. i obrączek - os 2 tys wzwyż. Nasz koszt wesela to jakieś 60 tys.
Strasznie dużo zapłaciłaś, moja sąsiadka tyle wydała na wesele z tym że miała i kamerzystę i fotografa (na dwa dni) i 120 ludzi oraz 5 minutowy pokaz pirotechniczny..
14 lutego 2013, 12:53
Też planuję wesele z poprawinami w restauracji na 60 osób i z moich wyliczeń to min 30tyś nie wiem czy nie wyjdzie więcej.
- Dołączył: 2010-02-23
- Miasto: Międzyrzec Podlaski
- Liczba postów: 4709
14 lutego 2013, 12:54
ślub brałam w tamtym roku w czerwcu. Wesele na 120osób z poprawinami
wszystkie koszty wyszły w sumie 26tys
- Dołączył: 2010-10-29
- Miasto: 3
- Liczba postów: 916
14 lutego 2013, 12:56
ja planuję z moim narzeczonym i na ok 100 os liczymy 40/50tys
- Dołączył: 2013-02-07
- Miasto: Warszawa
- Liczba postów: 125
14 lutego 2013, 13:02
Kenayaa napisał(a):
Dominika.81 napisał(a):
Brałam ślub w 8/2012 - poniżej podaję kilka danych:- ślub kościelny (więc na tacę księdzu, organiście, kościelnemu) ok. 800- wesele z poprawinami- ok. 60 gości- na sali, nie w remizie ok. 35 tys (sala+jedzenie, bez tortu, alko, owoców, ciast, dodatkowych atrakcji itp)- fotograf na 2 dni, bez kamerzysty ok.3000/dzień- zespół na 2 dni, nie dj ok.5200/dzień- wynajem samochodu ok.500- sporo alkoholu ok. 4000- catering - to już w sali- słodycze / ciasta chyba we własnym zakresie się kupuje? -wg mnie wychodzi na to samo - koszt ok.2500 (z prezentami dla gości)- suknia + sukienka na poprawiny + garnitur + dodatki - ok.7 tys - wesele w miasteczku do 20 tys mieszkańców- ślub w okolicach kwietnia/majaNie doliczyłaś tortu - ok. 1 tys. i obrączek - os 2 tys wzwyż. Nasz koszt wesela to jakieś 60 tys.
Strasznie dużo zapłaciłaś, moja sąsiadka tyle wydała na wesele z tym że miała i kamerzystę i fotografa (na dwa dni) i 120 ludzi oraz 5 minutowy pokaz pirotechniczny..
Być może - ale był to ślub moich marzeń
. Od zawsze wiedziałam gdzie chcę mieć, jakiego fotografa i którą orkiestrę, jaką suknię i kogo za męża
- było bosko i nie żałujemy ani złotówki. Nawet się umówiliśmy, że na 10 rocznicę zrobimy drugie wesele (jak wytrzymamy ze sobą!).
- Dołączył: 2011-09-08
- Miasto: Gdańsk
- Liczba postów: 27068
14 lutego 2013, 13:10
jezu.... 40 - 60 tys. .... dobrze ,ze bralam tylko cywilny. zaczynac zycie z dlugami to troche slabo - tak wiem ,ze rodzice placa itd. ale pozniej ciułają latami.
- Dołączył: 2013-02-07
- Miasto: Warszawa
- Liczba postów: 125
14 lutego 2013, 13:28
Matyliano napisał(a):
jezu.... 40 - 60 tys. .... dobrze ,ze bralam tylko cywilny. zaczynac zycie z dlugami to troche slabo - tak wiem ,ze rodzice placa itd. ale pozniej ciułają latami.
Nie zawsze rodzice płacą. My w ogóle nie braliśmy pod uwagę takiej opcji:) Trudno żeby 30-latce rodzice robili wesele
. Co innego kiedy miałabym np. 21 lat i nie pracowała. To inna sytuacja. Wtedy też pewnie liczysz się z kosztami - bo masz tę świadomość, że ktoś inny za to płaci, być może nawet bierze kredyt, co uważam za czyste szaleństwo. Zresztą wychodzę z założenia, że to jest impreza, która nie powinna pociągać za sobą "długów". Każde wesele można fajnie zorganizować, niezależnie od kwoty. Liczy się pomysł. Jeśli kogoś stać - to super ma organizacyjny problem z głowy. Jeśli nie - małe przyjęcia w gronie najbliższych potrafią być równie zaskakujące i dłuuugo pamiętane (moja siostra takie miała). To tylko indywidualne podejście każdej młodej pary
.
- Dołączył: 2012-03-13
- Miasto: Warszawa
- Liczba postów: 9591
14 lutego 2013, 13:31
Felvarin napisał(a):
Zalatana napisał(a):
samochód - zastanów się czy warto. Koszt nie jest duży (zależy jaki model) i stąd go wynajmujesz, bo chodzi o czas wynajmu. Po ślubie trzeba go gdzies odstawić/odwieźć żeby nie płacić za puste godziny.
Prawie każdy samochód jest teraz z kierowcą, nawet 2 osobowy. On przywozi auto na miejsce i odwozi, nie trzeba się o nic martwić. Jedynie tyle, że jakiś obiad wypadałoby mu postawić
Może. Pisałam na podstawie własnego zorientowania, z tego tez względu my jeszcze nie wiemy czym pojedzimey, ale jakiś samochod sie zapewne w rodzinie znajdzie
- Dołączył: 2013-02-07
- Miasto: Warszawa
- Liczba postów: 125
14 lutego 2013, 14:02
Zalatana napisał(a):
Felvarin napisał(a):
Zalatana napisał(a):
samochód - zastanów się czy warto. Koszt nie jest duży (zależy jaki model) i stąd go wynajmujesz, bo chodzi o czas wynajmu. Po ślubie trzeba go gdzies odstawić/odwieźć żeby nie płacić za puste godziny.
Prawie każdy samochód jest teraz z kierowcą, nawet 2 osobowy. On przywozi auto na miejsce i odwozi, nie trzeba się o nic martwić. Jedynie tyle, że jakiś obiad wypadałoby mu postawić
Może. Pisałam na podstawie własnego zorientowania, z tego tez względu my jeszcze nie wiemy czym pojedzimey, ale jakiś samochod sie zapewne w rodzinie znajdzie
My jechaliśmy własnym samochodem
. Sami chcieliśmy też prowadzić i tak też zrobiliśmy!