- Pomoc
- Regulamin
- Polityka prywatności
- O nas
- Kontakt
- Newsletter
- Program Partnerski
- Reklama
- Poleć nasze usługi
© Fitatu 2005-24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.
24 czerwca 2024, 14:49
Cześć, orientujecie się czy jeśli 1,5 roku kupiłam 7 sztuk drzwi i zaczęła odchodzić okleina (od wszystkich!) to jeśli zgłoszę reklamację i zostaną te drzwi wymienione, bieg gwarancji zaczyna się od nowa? Obawiam się, że za kolejny rok może pojawić się ten sam problem, bo jedne z drzwi z tej samej firmy, ale bardziej wymyślne (drzwi do wiatrołapu) wymieniano mi już trzykrotnie, bo cały czas odchodziła okleina. A może jest taka możliwość, żeby firma zamiast wstawiać mi takie same drzwi tego samego producenta, które zapewne za rok znowu się rozkleją, wstawiła mi drzwi innego producenta, czy muszą to być te same? Moim zdaniem, jeśli okleina odchodzi od wszystkich drzwi to jest to ewidentna wada i nie chce żeby po raz kolejny założyli mi te drzwi, bo na przykładzie drzwi od wiatrołapu wiem, że problem będzie się powtarzał.
24 czerwca 2024, 15:04
Przy wymianie towaru na nowy gwarancja biegnie od nowa. Nie wiem czy można wybrać sobie jak chcesz żeby rozpatrzyli gwarancję (wymiana, zwrot gotówki, wymiana na inne), ale prawnie chyba jest coś takiego, że pierwszy raz oni mogą sobie wybrać jak Ci zadośćuczynić (czyli czy naprawiać, czy wymieniać czy oddawać kasę), natomiast za drugim razem możesz już żądać zwrotu pieniędzy czyli pewnie też wchodzi w grę wymiana na inne drzwi za ewentualną dopłatą bo i tak oni Ci jakby kasę oddają a Ty za nie kupujesz coś innego. Ale w tym układzie nie musi to być w tej firmie.
Ewentualnie na pewno duże znaczeni ma to, że wszystkie drzwi się rozklejają więc można spróbować iść tą drogą, że skoro mają wadę, to wymienione też się rozkleją a nie chce Wam się za rok bawić w kolejną wymianę drzwi i próbować ich cisnąć. Teraz większość firm boi się złego PRu, bo w dobie internetu wszystko się szybko rozchodzi, więc możliwe, że pójdą Wam na rękę. A jeśli nie i wymienią na te same, to za rok wywalczycie swoje. Ewentualnie może to była jakaś wada jednej serii i kolejne już będą ok.
Edytowany przez Karolka_83 24 czerwca 2024, 15:31
24 czerwca 2024, 15:08
Jesli skladasz reklamacje to rownie dobrze producent moze zaoferowac naprawienie drzwi, niekoniecznie ich wymiane. Jesli to byl sklep majacy w ofercie roznych producentow to byc moze w ramach reklamacji bedzie mozna je wymienic na innego producenta.
Sprawdz na stronie UOKiKu najlepiej. Jest tam tez infolinia gdzie mozna otrzymac darmowa pomoc prawna, zadac takie pytania.
24 czerwca 2024, 19:55
Gwarancja nie podlega pod kodeks cywilny, jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez gwaranta. Wszystkie rzeczy związane z gwarancją, czyli zarówno okres obowiązywania, czas rozpatrzenia i to jakie możesz mieć roszczenia znajdują się w karcie gwarancyjnej. Możesz też złożyć reklamację bezpośrednio u sprzedawcy na podstawie rękojmi i wtedy obowiązują zasady przedstawione wyżej przed dziewczyny.
16 lipca 2024, 16:53
Cześć, orientujecie się czy jeśli 1,5 roku kupiłam 7 sztuk drzwi i zaczęła odchodzić okleina (od wszystkich!) to jeśli zgłoszę reklamację i zostaną te drzwi wymienione, bieg gwarancji zaczyna się od nowa? Obawiam się, że za kolejny rok może pojawić się ten sam problem, bo jedne z drzwi z tej samej firmy, ale bardziej wymyślne (drzwi do wiatrołapu) wymieniano mi już trzykrotnie, bo cały czas odchodziła okleina. A może jest taka możliwość, żeby firma zamiast wstawiać mi takie same drzwi tego samego producenta, które zapewne za rok znowu się rozkleją, wstawiła mi drzwi innego producenta, czy muszą to być te same? Moim zdaniem, jeśli okleina odchodzi od wszystkich drzwi to jest to ewidentna wada i nie chce żeby po raz kolejny założyli mi te drzwi, bo na przykładzie drzwi od wiatrołapu wiem, że problem będzie się powtarzał.
składaj reklamacje z tytułu rękojmi, nie gwarancji. po każdorazowym zrealizowaniu reklamacji bez względu na to czy to rękojmia czy gwarancja, to odnawia się termin rękojmi lub gwarancji.