Temat: Kupowanie roweru - jaki?

Hej!

Ostatnio mama zaproponowała mi zakup nowego roweru, ponieważ mój poprzedni jest strasznie wadliwy (był kupowany na targu za bardzo niewielkie pieniądze i to czuć w trakcie jazdy). Otóż:
- jestem dosyć niska i mam raczej krótkie nogi (więc żadnych gigantów)
- lubię jeździć po ulicach, chodnikach, ścieżkach polnych; nie zamierzam jeździć po górach/pagórkach
- nienawidzę ,,męskich" ram, czyli takich niemalże równoległych do podłogi. Wolę bardziej ukośne.
- nienawidzę tzw. damek.

Jaki rower byłby dla mnie najlepszy: rower ATB, górski, szosowy, trekkingowy? Jaki wy polecacie? Jaka firma jest dobra, jeżeli chodzi o rowery? 

górski damski mam polecam.
Cytując za bike.pl:


ATB
- inaczej rowery rekreacyjno-familijne. Wyróżnia je nieskomplikowana budowaa, brak szczególnych ulepszeń i "wynalazków" oraz przystępna cena. W swej konstrukcji jest zbliżony do roweru górskiego (MTB) i trekkingowego. Wykonany jest z niedrogich podzespołów co niekiedy zwykle przekłada się ich większą wagę oraz mniejszą wytrzymałość w trudnych warunkach. Rower ATB zazwyczaj wyposażony jest w błotniki, osłonkę na łańcuch, bagażnik, lampki. Taki uniwersalny rower doskonale nadaje się na weekendowe, rodzinne przejażdżki, na wycieczkę po zakupy podczas pobytu na działce czy krótkie, rekreacyjne trasy w mieście (np. do parku).

szosowe (kolarzówki) - rowery na długie trasy, do jazdy po gładkich nawierzchniach (asfalt, beton). Mają koła o dużym promieniu, wąski przekrój opon, charakterystyczną kierownicą umożliwiającą aerodynamiczne ułożenie ciała. Są twarde, pozbawione amortyzatorów a z racji dużych kół trudniejsze w manewrowaniu.

MTB (górale) - to najpopularniejsze obecnie rowery. Mają specjalnie wzmacniane ramy, mniejszy promień obręczy kół i szersze opony. Doskonale się spisują w terenie - na wertepach, leśnych i polnych drogach i bezdrożach, w piasku i w błocie. Z uwagi na różnorodność zastosowań można je dodatkowo podzielić na kilka podgrup:
- MTB 26 - typowe rowery górskie z kołami o średnicy 26 cali, z twardym zawieszeniem (co raz częściej jednak z amortyzatorem przednim lub przednim i tylnym); optymalne do jazdy po terenie urozmaiconym, na trasy górskie.


trekkingowe - rowery będące czymś pośrednim między rowerami szosowymi a "góralami". Są idealne do jazdy po mieście oraz na dłuższe wycieczki po niezbyt trudnym terenie. Ich zaletą w stosunku do "górali" jest efektywniejsze wykorzystanie pracy mięśni - duże, 28-calowe koła pozwalają na osiągnięcie większych prędkości na płaskim terenie przy mniejszym nakładzie sił. W stosunku do "szosówek" są trwalsze i lepiej znoszą nierówności terenu (zwłaszcza wówczas, gdy są wyposażone w amortyzator/y).
a rozmiar kół trzeba zmierzyć, tak samo jak odległość do kierownicy
każda marka ma rowery w różnych rozmiarach

agataq napisał(a):

a rozmiar kół trzeba zmierzyć, tak samo jak odległość do kierownicy


Rozmiaru kół się nie mierzy, rower dobierasz biorąc pod uwagę rozmiar ramy (15", 17", 19",21") Ja przy wzroście 160cm mam rozmiar ramy 17"

A ile chcesz wydać na ten rower?
no dlatego mówię że trzeba przy każdym rowerze zmierzyć jaka jest :)  bo samo x cali mało komu coś mówi


A co do marki - mam KTM i straszliwie sobie chwalę

© Fitatu 2005-24. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.