22 marca 2012, 15:01
Hej!
Ostatnio mama zaproponowała mi zakup nowego roweru, ponieważ mój poprzedni jest strasznie wadliwy (był kupowany na targu za bardzo niewielkie pieniądze i to czuć w trakcie jazdy). Otóż:
- jestem dosyć niska i mam raczej krótkie nogi (więc żadnych gigantów)
- lubię jeździć po ulicach, chodnikach, ścieżkach polnych; nie zamierzam jeździć po górach/pagórkach
- nienawidzę ,,męskich" ram, czyli takich niemalże równoległych do podłogi. Wolę bardziej ukośne.
- nienawidzę tzw. damek.
Jaki rower byłby dla mnie najlepszy: rower ATB, górski, szosowy, trekkingowy? Jaki wy polecacie? Jaka firma jest dobra, jeżeli chodzi o rowery?
22 marca 2012, 15:03
górski damski mam polecam.
22 marca 2012, 15:05
Cytując za bike.pl:
ATB - inaczej rowery rekreacyjno-familijne. Wyróżnia je
nieskomplikowana budowaa, brak szczególnych ulepszeń i "wynalazków" oraz
przystępna cena. W swej konstrukcji jest zbliżony do roweru górskiego
(MTB) i trekkingowego. Wykonany jest z niedrogich podzespołów co
niekiedy zwykle przekłada się ich większą wagę oraz mniejszą
wytrzymałość w trudnych warunkach. Rower ATB zazwyczaj wyposażony jest w
błotniki, osłonkę na łańcuch, bagażnik, lampki. Taki uniwersalny rower
doskonale nadaje się na weekendowe, rodzinne przejażdżki, na wycieczkę
po zakupy podczas pobytu na działce czy krótkie, rekreacyjne trasy w
mieście (np. do parku).
szosowe (kolarzówki) - rowery na długie trasy, do jazdy po
gładkich nawierzchniach (asfalt, beton). Mają koła o dużym promieniu,
wąski przekrój opon, charakterystyczną kierownicą
umożliwiającą aerodynamiczne ułożenie ciała. Są twarde, pozbawione
amortyzatorów a z racji dużych kół trudniejsze w manewrowaniu.
MTB (górale) - to najpopularniejsze obecnie rowery. Mają
specjalnie wzmacniane ramy, mniejszy promień obręczy kół i szersze
opony. Doskonale się spisują w terenie - na wertepach, leśnych i polnych
drogach i bezdrożach, w piasku i w błocie. Z uwagi na różnorodność
zastosowań można je dodatkowo podzielić na kilka podgrup:
- MTB 26 - typowe rowery górskie z kołami o średnicy 26 cali, z twardym
zawieszeniem (co raz częściej jednak z amortyzatorem przednim lub
przednim i tylnym); optymalne do jazdy po terenie urozmaiconym, na trasy
górskie.
trekkingowe - rowery będące czymś pośrednim między rowerami
szosowymi a "góralami". Są idealne do jazdy po mieście oraz na dłuższe
wycieczki po niezbyt trudnym terenie. Ich zaletą w stosunku do "górali"
jest efektywniejsze wykorzystanie pracy mięśni - duże, 28-calowe koła
pozwalają na osiągnięcie większych prędkości na płaskim terenie przy
mniejszym nakładzie sił. W stosunku do "szosówek" są trwalsze i lepiej
znoszą nierówności terenu (zwłaszcza wówczas, gdy są wyposażone w
amortyzator/y).
22 marca 2012, 15:06
a rozmiar kół trzeba zmierzyć, tak samo jak odległość do kierownicy
każda marka ma rowery w różnych rozmiarach
22 marca 2012, 15:06
agataq napisał(a):
a rozmiar kół trzeba zmierzyć, tak samo jak odległość do
kierownicy
Rozmiaru kół się nie mierzy, rower dobierasz biorąc pod uwagę rozmiar ramy (15", 17", 19",21") Ja przy wzroście 160cm mam rozmiar ramy 17"
A ile chcesz wydać na ten rower?
Edytowany przez e0bc5047f2b75d1725340cf79937923e 22 marca 2012, 15:10
22 marca 2012, 15:15
no dlatego mówię że trzeba przy każdym rowerze zmierzyć jaka jest :) bo samo x cali mało komu coś mówi
A co do marki - mam KTM i straszliwie sobie chwalę
Edytowany przez agataq 22 marca 2012, 15:16