- Pomoc
- Regulamin
- Polityka prywatności
- O nas
- Kontakt
- Newsletter
- Program Partnerski
- Reklama
- Poleć nasze usługi
-
© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.
15 sierpnia 2010, 12:08
Ankieta startowa
1. waga aktualna
2. Twój cel w kilogramach (ile chcesz ważyć na zakończenie naszej akcji)
3. Plan na nadchodzący tydzień (zadanie tygodniowe)
Edytowany przez .ksiezniczka. 20 września 2010, 20:05
22 września 2010, 08:09
22 września 2010, 08:15
ja spędziłam miłe chwile pod kocykiem z kawą i teraz idę na te zakupy...
Do zobaczenia po poworcie ;)
22 września 2010, 08:15
22 września 2010, 08:22
Ja nie chcę! Tam jest 6 stopni tylko i mgła taka, ze ledwo bloki obok widac!
Brrr....
22 września 2010, 08:24
22 września 2010, 08:26
hej, wlasnie trafilam na artykul na stronie marketing przy kawie, z działu prawi, a propo facebooka itp, to tak a propo ostatnich sporów
Polecając znajomym filmiki na Facebooku, możesz łamać prawo
Czy wiedziałeś, że polecając linki do filmików lub zdjęć na portalach społecznościowych, możesz łamać prawo? Bywają one przedmiotem własności intelektualnej, co oznacza, że nie można ich rozpowszechniać bez wcześniejszej zgody osoby posiadającej prawa autorskie. Internauta łamiący tę zasadę musi liczyć się z poważnymi konsekwencjami bezprawnego wykorzystania materiałów.
Zgodnie z badaniami Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2010 roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce sięga prawie 6,5 miliona. Wielu spośród nich zamieszcza na swoich profilach prywatnych i firmowych linki do filmików, zdjęć czy innych treści dostępnych w Internecie.
Niewielu jednak ma świadomość, że być może łamią w ten sposób prawo. Materiały te mogą bowiem stanowić własność intelektualną, a przez to być objęte prawami autorskimi. Ich właściciel, czyli osoba uprawniona do rozporządzania nimi, ma prawo wystąpić do użytkownika rozpowszechniającego je bez zgody z odpowiednimi roszczeniami.
– Portale społecznościowe są specyficznymi serwisami internetowymi, w których mamy do czynienia z utworami publikowanymi przede wszystkim przez użytkowników, ale również przez operatora zarządzającego portalem. W przypadku udostępniania filmów czy zdjęć przez użytkownika może zrobić to autor tych materiałów lub osoba, której udzielił on licencji na ich rozpowszechnienie. Dokumentem normującym te kwestie jest zazwyczaj regulamin portalu – mówi Marcin Berlak, aplikant radcowski w Kancelarii Włodzimierz Głowacki i Wspólnicy sp.k.
Podstawową kwestią przy rozpowszechnianiu utworów pochodzących z sieci jest posiadanie do nich praw autorskich lub licencji na ich publikację. Powszechną praktyką wśród operatorów portali społecznościowych jest zatem zamieszczanie w regulaminach specjalnych oświadczeń. Zgodnie z nimi użytkownik, publikując utwór (film, zdjęcie, treść) w serwisie, potwierdza, że dysponuje stosownymi prawami do niego.
Jednocześnie udziela też najczęściej podwójnej licencji. Z jednej strony operatorowi na dalszą dystrybucję opublikowanych utworów, z drugiej – innym użytkownikom serwisu na korzystanie z nich we wskazany w regulaminie sposób. Akceptacja regulaminu (a tym samym oświadczenia) przez internautę jest przeważnie warunkiem koniecznym do założenia profilu w portalu.
– Jeśli użytkownik udostępni materiał, do którego nie ma prawa, wówczas odpowiedzialność ponosi zarówno on, jak i operator serwisu. Pamiętać jednak należy, że podmiot zarządzający portalem uniknie odpowiedzialności, jeśli uniemożliwi dostęp do utworu innym użytkownikom. Może to zrobić na podstawie urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej informacji o niezgodnym z prawem wykorzystaniu treści – dodaje Marcin Berlak.
Jak wskazuje m.in. ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, osoba posiadająca prawa do danego utworu może wystąpić z roszczeniami do internauty rozpowszechniającego bezprawnie ten utwór. Zaliczyć do nich można np. żądanie zaniechania udostępniania filmu czy zdjęcia, naprawienia szkody wyrządzonej przez ich publikację lub wydania uzyskanych w ten sposób korzyści.
aa, żeby nie było, link do orginału: http://www.marketing-news.pl/article.php?art=1886&f=348h
(ale dla osob "z poza" widac tylko poczatek).
Edytowany przez MarionCirilla 22 września 2010, 08:27
22 września 2010, 08:30
22 września 2010, 08:31