Temat: prosze o pomoc: zmienne zależne i niezależne

Witajcie dziewczyny mam problem z określeniem zmiennych zależnych i niezależnych 

 problem:Jaka jest opinia nauczycieli przedszkola dotycząca wiedzy i organizacji wycieczek  przyrodniczych w przedszkolu?

Problemy szczegółowe:

1.       1.Jak często nauczyciele organizują wycieczki przyrodnicze dla dzieci w wieku przedszkolnym?

2.       2..Podczas organizacji wycieczek jakie rodzaje przeważają?

3.       3.Jakie zasady organizacji wycieczek przyrodniczych znają nauczyciele?

4.       4.Jakie trudności w organizacji wycieczek przyrodniczych dostrzegają nauczyciele przedszkola?

5.       5.Jakie niechciane zachowania dzieci przedszkolnych dostrzegają nauczyciele podczas wycieczek przyrodniczych?

6.       6.Jakie zalety wycieczek przyrodniczych dostrzegają nauczyciele przedszkola?

Zmienne niezależne: staż pracy, stopień awansu zawodowego, środowisko pracy, płeć.? - dobrze?

Zmienne zależne????

Prosze o pomoc

Biorąc pod uwagę podane przez Ciebie problemy:
1. zmienne niezależne - staż pracy, stopień awansu zawodowego, płeć - ok 
a) taka zmienna jest stosunkowo łatwo 'mierzalna' (np. staż pracy w latach, płec - kobieta/męzczyzna, stopień awansu - pozycja w hierachii zawodowej itp), 
b) jednocześnie nie może być wynikiem działania innych określonych zmiennych - np. na płec czy wiek nie ma wpływu częstoliwośc organizowania wycieczek, ale odwrotna zależność może mieć miejsce (starsi nauczyciele mogą być zmęczeni i mniej chętni na takie wycieczki, z drugiej strony moze byc tak, ze młodzi może czują się mniej pewnie i z racji mniejszego doświadczenia obawiają się takich wycieczek i organizują ich mniej itd) -> takie zależnosci musisz wyszukac i zweryfikowac
środowisko pracy - nie wiem, co masz tu na myśli
2. zmienne zależne - czyli te, których wartosc/kształt jest wynikiem działania czegoś 
W Twoim wypadku są to te "rzeczy" o które pytasz w problemach szczegółowych ;]
1 - częstoliwosc organizacji wycieczek, 2 - wybierane zasady organizacji i częstliwosc ich wybierania, 3 - znajomosc zasad, 4 - postrzegane trudnosci, 5- postrzegane niepożądane zachowania, 6 -  postrzegane zalety.
Pozdrawiam
o matko... dziekuje dziekuje i jeszcez raz dziekuje;) niby takie łatwe i logiczne a ja nie moglam ogarnac tego dziekuje jeszcze raz;)
proszę bardzo ;]

Proszę o pomoc w napisaniu zmiennych zależnych i niezależnych do problemów badawczych :

1. Jaki jest cel przeprowadzania kontroli pracy nauczyciela?

2. Jaki wpływ ma kontrola na nauczyciela?

3.W jaki sposób uczniowie reagują na obecność osoby kontrolującej na lekcji?

4. Czy obecność osoby kontrolującej ma wpływ na przebieg lekcji?

5. W jaki sposób kontrola pracy nauczyciela wpływa na aspiracje edukacyjne uczniów?

6. Który sposób kontroli pracy nauczyciela jest zdaniem nauczycieli najbardziej dla nich korzystny?

7. Czy obecność osoby kontrolującej na lekcji przynosi pozytywny efekt dla uczniów i nauczycieli?

8. Czy i w jakim stopniu ocena końcowa kontroli pracy nauczyciela ma wpływ na dalszy rozwój zawodowy nauczyciela?

Nie potrafię dać sobie z tym rady. Za pomoc z góry serdecznie dziękuję.

Czy ja również mogłabym poprosić o pomoc...? Walczę z następującym problemem badawczym: czy stres u pracowników szkoły wpływa pozytywnie na efektywność pracy czy może przeciwnie? I stoję w miejscu...

witam..mam wielką prośbę o pomoc w ustaleniu zmiennych zależnych i niezależnych do poniższych problemów

Główny problem tego opracowania to:

 Jaki jest proces i warunki kształtowania się przejawów wykluczenia społecznego osób uzależnionych  od alkoholu? 

Problemy szczegółowy:

P1. Jakie są przejawy i przyczyny wykluczenia społecznego osób uzależnionych  od alkoholu?

P2. W jaki sposób osoby uzależnione od alkoholu funkcjonują w podstawowych  rolach  społecznych?

P3. Jaka jest rola instytucji w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu osób uzależnionych  od alkoholu  ?

z góry dziękuję za pomoc. klaudiusz, e-mail: nowyklaudek@wp.pl

miałem problemy podobnie jak podane przez ciebie..ale promotor już 2 razy je zmieniał, te które podałem  są właśnie podane przez promotora, czym utrudnił mi trochę pracę, a zostały 2 tygodnie do jej oddania..nie wiem co robić

a cele jakie podał to:

Cel  główny: Określić proces i warunki kształtowania się przejawów wykluczenia społecznego osób uzależnionych  od alkoholu. 

Cele szczegółowe;

C1. Określić przejawy i przyczyny wykluczenia społecznego osób uzależnionych  od alkoholu

C2. Określić sposób funkcjonowania w podstawowych  rolach  społecznych

C3. Określić role instytucji w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu osób uzależnionych  od alkoholu 

może ewentualnie zmienić problemy pod te cele i wtedy określić zmienne?..pomocy!!!

wielkie dzięki, postaram się coś stworzyć na tym przykładzie..fajnie, że są jeszcze ludzie,którzy pomagają bezinteresownie.. 

© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.