- Dołączył: 2008-07-08
- Miasto: Gdziesiowo
- Liczba postów: 1886
29 maja 2010, 08:01
Dziewczyny, w marcu kupiłam w Biedronce pendriva. Pytałam na kasie i babka powiedziała, że muszę mieć paragon w razie czego. Wczoraj kierowniczka mi powiedziała, że muszę mieć opakowanie. Dałabym sobie głowę uciąć, że kiedyś rzeczniczka praw konsumenta mi mówiła, że opakowanie nie jest konieczne do składania reklamacji. Co Wy na to?
ps. generalnie chodzi o to że on padł
Edytowany przez schizofrenja 29 maja 2010, 08:05
29 maja 2010, 08:09
To znaczy, że nie chce Ci przyjąć tego pen drive? - nie wiem czy dobrze napisałam.
jak powiedziała, że wystarczy sam paragon to teraz nawet kierowniczka musi przyjąć i nawet bez opakowania.
29 maja 2010, 08:11
do reklamacji potrzebny jest paragon, nie jakies opakowanie. miałam taką samą sytuację. postraszyłam kierownika sklepu rzecznikiem praw konsumenta i od razu zwrócił mi kasę :)
- Dołączył: 2009-11-08
- Miasto: Wyspa Snów
- Liczba postów: 3678
29 maja 2010, 08:12
Ja pracowałam w markecie na informacji, były tam reklamacje a oryginalne opakowanie było wymagane, jednak nie był to powód, aby reklamacji nie przyjąć, po prostu klienci musieli wypełnić formularz, że takowego nie przynieśli, bo wtedy towar jedzie bez niego i ewentualne uszkodzenie go podczas transportu jest winą klienta, cos takiego tam pisało.
- Dołączył: 2009-11-08
- Miasto: Wyspa Snów
- Liczba postów: 3678
29 maja 2010, 08:19
Ale pocieszę Cię, że nie miałam takiej sytuacji aby towar w czasie transportu został uszkodzony jakoś, po prostu sklep się zabezpieczał, żeby klient nie kłócił się że oddał w opakowaniu z tym i tym.. wszystko trzeba było wypisać co przyniósł, czy są wszystkie części jaki jest stan towaru itp. Ostatnio oddawałam odkurzacz w sklepie do reklamacji i też mam tam zaznaczone, ze posiadałam opakowanie, kartę gwarancyjną, że odkurzacz ma wygląd dobry, widac tylko, że używany itp. Ale możesz się spokojnie kłócić, powiedz, żeby pokazała Ci stosowne dokumenty na to, że chcesz poczytać regulamin sklepu na temat reklamacji i gwarancji, od razu zmięknie, nie będzie jej się chciało szukać ;p poza tym.. baaaardzo wątpliwe, że tam takie coś pisze w ogóle.
- Dołączył: 2007-01-11
- Miasto: Darłowo
- Liczba postów: 111
29 maja 2010, 09:36
Kiedyś właśnie w tv wypowiadała się jakaś osoba od praw konsumenta,mówiąc,że to paragon jest dowodem zakupu wymaganym przy ewentualnej reklamacji,a opakowanie jest jedynie materiałem zabezpieczającym towar podczas transportu.Więc nie daj sie oddalić z kwitkiem.Tak jak piszepoprzedniczka,postrasz ja trochę a napewno zmięknie.POWODZENIA!
- Dołączył: 2009-06-14
- Miasto: Rovaniemi
- Liczba postów: 755
29 maja 2010, 09:52
Potwierdzam, najważniejszym przy reklamacjach jest dowód zakupu- paragon, faktura. Opakowanie tylko po to by mieli w czym wysłać, ale nie jest ono wymagane. Więc niestety czy się Pani z Biedronki podoba czy nie musi przyjąć reklamację bez opakowania.
- Dołączył: 2005-07-24
- Miasto: Wrocław
- Liczba postów: 316
29 maja 2010, 10:15
Tak, według ustawy i opinii Recznika praw konsumenta nie jest potrzebne opakowanie. Prawo obowiązuje to od początku roku 2009. Wystarczy paragon fiskalny plus sprzęt. Najlepiej robić tez kopię paragonów bo szybko blakną. Było bardzo dużo sytuacji kiedy sklepy nie chciały przyjmować reklamacji.
http://www.uokik.gov.pl/faq4.php#faq575 nie wiem jaki masz przypadek reklamacji ale poszperaj sobie....może znajdziesz swój przypadek:)
- Dołączył: 2006-01-04
- Miasto: Na Koncu Wsi
- Liczba postów: 109738
29 maja 2010, 11:07
ja kupilam buty i zostawilam karton w sklepie ....i nie chcieli mi ich przyjac jak sie na drugi dzien okazalo ze sa za duze ....mimo ze chcialam je tylko wymienic na mniejsze ....po wielu klutniach w koncu udalo mi sie
- Dołączył: 2008-07-08
- Miasto: Gdziesiowo
- Liczba postów: 1886
29 maja 2010, 15:14
wyczytałam, że nie muszę reklamować mogę zgłosić niezgodnność towaru z umową. w poniedziałek dopytam naszą rzeczniczkę w UM i właśnie dlatego, że nie chcieli mi przyjąć teraz to doprowadzę do końca!!!