Temat: pomoc z prezentacją maturalną

 

 

„Książka dla dziecka czy osoby dorosłej?  Przedstaw wybrane dzieła literatury dziecięcej pod kątem wartości artystycznych i charakteru przesłania”

 

 

1.Teza: Wpływ literatury na kształtowanie dziecka oraz korzyści płynące  z literatury dziecięcej dla dorosłych.

2.Kolejność prezentowanych argumentów:

a)       Julian Tuwim, „Rzepka”: Współpraca – najlepszy sposób na osiągnięcie celu.

b)      Julian Tuwim, „Bambo”: Idea bezinteresownej miłości; Podświadome kształtowanie tolerancji dla innych ras.

c)       Antoine de Saint-Exupery, „Mały Książę”: Problemy towarzyszące ludziom w dzisiejszych czasach; Przyjaźń jako najważniejsza rzecz w życiu człowieka; Książka zarówno dla dziecka jak i osoby dorosłej.

d)      Bracia Grimm, „Jaś i Małgosia”: Dążenie do samodzielności oraz dorosłości

e)       H.Ch. Andersen, „Dziewczynka z zapałkami”: Bezinteresowna pomoc dla bliźnich oraz kształtowanie wrażliwości na ludzkie cierpienie.

f)       Komiksy- negatywny wpływ na wyobraźnię dziecka; Agresja jako forma rozwiązywania konfliktów.

3.Wniosek: Literatura dziecięca jako pierwsza wskazuje wzorce moralnego zachowania dla dziecka; Pomaga dorosłym przywrócić dawne wartości.


jak myślicie, może być? ja nie wiem co za de..wymyślił takie jazdy z tą prezentacją..

 

Przy tak długim i nieczytelnym opisie temat dawno powinien być w koszu // ramayana

taaa jase

michalina11.05.11 ja bym Cię jednak prosiła żebyś albo się wypowiedziała na temat albo darowała sobie. Proszę o normalne komentarze! Ja tylko chcę się dowiedzieć czy to może być.

ty dopiero teraz piszesz plan maturalny?
jak dla mnie za długie opisy do każdej książki robi się "bałagan"
Osobiście sama jestem świeżą maturzystką i uważam, że Twój konspekt jest poprawny, jednakże bardzo zwięzły i krótki. Chodzi mi po prostu o to, że nie wiem czy Ci on pomoże, informacje są bardzo wybiórcze. Ja osobiście miałam bardziej rozbudowany plan wypowiedzi, więcej haseł, pojęć, które ewidentnie ratowały mi tyłek kiedy zgubiłam myśl etc. 
Anszua: literaturę podmiotu i przedmiotu oddałam już dawno a ramowy plan wypowiedzi i materiały pomocnicze mam dostarczyć w momencie wejścia na salę.
Effy18 : no właśnie nie wiem czy mam po prostu pojedyncze hasła dać czy jakieś rozbudowane zdania...Nigdy nam nie mówili jak mamy to robić ;| Osobiście mi ten konspekt po prostu przeszkadza. I tak czuję iż nie bd go używała. Dla mnie głupotą jest, że nie możemy mieć swojej prezentacji wydrukowanej przy sobie. Jasne że chamsko całej pracy nie można czytać ale dla pewności na pojedyncze słowka patrzeć to od razu człowiek się lepiej i pewniej czuje..
Popieram Effy18. Lepiej zrobić plan bardziej rozbudowany by w razie zapomnienia szybko sobie przypomnieć. PS. Sama się zastanawiam co za matoł wymyślił te prezentacje... Nie dość, że stresujące pisemne to jeszcze ustny Popieram, że powinniśmy mieć przy sobie prezentacje. Zawsze pewniej by się uczeń czuł nawet jeśli by z niej nie korzystał...


Wydaje mi się, że już samo wejście z planem daje dużo pewności siebie, bo wiesz, że masz coś co Ci pomoże, gdy zapomnisz kolejności itd.
A czy była by możliwość abyście pokazały swoje konspekty? Może było by mi lepiej..kurczę... ja tam zginę;|
Ja niestety miałam zły. Weszłam bez, co okazało się kompletną klapą...
Ale zdałaś;)? Macie fajnie, że już za wami...Eh i zupełnie nie mam motywacji się uczyć tej prezentacji ;|

© Fitatu 2005-25. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis stosuje zalecenia i normy Instytutu Żywności i Żywienia.