Ciekawostki: Ziarno likwiduje tłuszcz „z brzucha”

1 listopada 2010, Komentarzy: 79 4.624.624.624.624.62
Justyna Piechocka

Zespół dr Nicola McKeown z należącego do amerykańskiego Departamentu Rolnictwa Human Nutrition Researcher Center on Aging przeprowadził badania z udziałem 2834 kobiet i mężczyzn. Naukowcy ocenili objętość tkanki tłuszczowej podskórnej i śródbrzusznej metodą wielorzędowej tomografii komputerowej (ang. multidetector-computed tomography). Osoby badanie wypełniły też kwestionariusz dietetyczny, w który zapisywali min. częstość spożywania pełnoziarnistych produktów. Zauważono wyraźmy związek pomiędzy wprowadzaniem do diety pełnego ziarna i zawartości zanotowanej tkanki tłuszczowej. Uwzględniono również inne czynniki tj. palenie, picie alkoholu, podaż owoców i warzyw w diecie, procent kalorii pochodzących z tłuszczów, aktywność fizyczna.

Okazało się, że spożywanie 3 porcji pełnoziarnistych produktów spożywczych pomaga w zachowaniu poprawnej zawartości tkanki tłuszczowej trzewnej, co zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych.
Dla przykładu: jedną porcję pełnego ziarna stanowi np. kromka ciemnego chleba lub pół kubka płatków owsianych.


Tufts University




Ocena artykułu: 4.62 / 5 Głosów: 37

Twoja ocena:





Zasady dodawania komentarzy

1. Komentarz powienien zawierać informacje odnoszące się w bezpośredni sposób do treści artykułu.

2. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia komentarza do moderacji, zostanie on usunięty wraz z przyznanymi w ramach Vita-Aktywności punktami.

3. Po 3 krotnym złamaniu zasad komentowania użytkownik zostaje zablokowany, co uniemożliwia jemu dodawanie jakichkolwiek komentarzy w serwisie.

4. Kopiowanie komentarzy znajdujących się już w serwisie równoważne jest z naruszeniem punktu 4 zasad dodawania komentarzy.
Dodaj komentarz
1104959
PannaKasia, 19 maja 2012, 13:29
Czas dodać trochę więcej "ziarna" do posiłków :)
1229161
medziks1, 26 kwietnia 2012, 13:03
Lubię zairna ;)
1114437
alicey, 24 kwietnia 2012, 19:39
Ciekawe ;)
305203
tatti, 3 kwietnia 2012, 08:11
Ziarenka uwielbiam, więc to nie problem je jeść :)
1113816
jovita28, 6 marca 2012, 10:22
dobry artykuł :))
1247411
paauulinaa, 15 lutego 2012, 11:45
Uwielbiam produkty pełnoziarniste, ale do tej pory nie zauważyłam aby likwidowały mi moje fałdki :)
389930
Katrinaa, 8 lutego 2012, 14:39
Dobrze ja się stosuje jakieś 2 tygodnie czekam, aż nie będę miała tłuszczu na brzuchu ;)
1080754
czarodziejka75, 7 lutego 2012, 15:15
Bardzo pomocny artykuł. Jak tylko będę mogła, to zastosuję się do niego :)
1224471
dyniaa89, 6 lutego 2012, 13:48
na poczatek zmienic jasny chleb na ciemny ;)
1023636
joannnnna, 2 lutego 2012, 20:50
cwiczenia regularne tez likwiduja :) ale zawsze latwiej zjesc ziarno niz cwiczyc brzuszki