Badania naukowców z Oxford University i Institute for Social and Economic Research, Essex University wykazują, że karmienie noworodków piersią wpływa korzystnie na rozwój mózgu maluszka. Porównano dzieci karmione piersią z jednym lub większą liczba dzieci, które nie były żywione naturalnie, jednak we wszystkich innych aspektach były podobne. Dzieci w wieku 5, 7, 11 i 14 lat poddano testowi obejmującemu czytanie, pisanie, rachowanie. Odnotowano statystycznie istotne różnice miedzy dziećmi żywionymi piersią i nie karmionymi nią. Te, którym była podawana pierś osiągnęły lepsze wyniki.
Naukowcy sugerują jednak, iż zazwyczaj karmienie piersią wybierają Panie z wyższych klas społecznych i wyższym IQ. Konieczne więc jest do zbadania czy związek między karmieniem piersią a rozwojem umysłowym dzieci był wyłącznie jego zasługą. Być może wynikał raczej z predyspozycji matki.
Źródło: PhysOrg
Zasady dodawania komentarzy
1. Komentarz powienien zawierać informacje odnoszące się w bezpośredni sposób do treści artykułu.
2. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia komentarza do moderacji, zostanie on usunięty wraz z przyznanymi w ramach Vita-Aktywności punktami.
3. Po 3 krotnym złamaniu zasad komentowania użytkownik zostaje zablokowany, co uniemożliwia jemu dodawanie jakichkolwiek komentarzy w serwisie.
4. Kopiowanie komentarzy znajdujących się już w serwisie równoważne jest z naruszeniem punktu 4 zasad dodawania komentarzy.
|
|
|
|
 | | tatti, 4 kwietnia 2012, 10:44 | Czyli generalnie jeszcze nic nie wiadomo skoro coś tam jeszcze trzeba sprawdzić. Nie lubię takich artykułów bo nic nie wnoszą. Niby można coś zmienić bo jest to lepsze ale jeszcze jeszcze nie ma w sumie dowodów. | | | |  | | | dobrze wiedzieć:) | | | |  | | | raz badaja dobroczynny wplyw mleka matki na noworodki innym razem pokazuja nam jak jest szkodliwe przez to ile szkodliwych substancjo dostaje sie do niego... badz tu madry i pisz wiersze | | | |  | | | No niewiem .. | | | |  | | TanCerca / 192.168.200.5, 29 stycznia 2012, 09:30 | dobrze wiedziec :)) | | | |  | | czas.na.zmiane / 192.168.200.5, 26 stycznia 2012, 12:03 | o tym karmieniu piersia i wplywie juz slyszalam kiedys :) | | | |  | | Sensii, 25 stycznia 2012, 19:04 | fajny artykuł;) | | | |  | | Nona30, 18 stycznia 2012, 01:02 | :) Dobra rada na przyszłość | | | |  | | ToTylko10kg / 192.168.200.5, 2 stycznia 2012, 15:44 | a to nie wiem | | | |  | | yellowCAT / 192.168.200.5, 31 grudnia 2011, 19:03 | bzdura że to wybór wyższych klas.Moja mama była prostą kobietą po zawodowce a mimo to wiedziała że to dla dziecka najlepsze | | | | |
|
|