Ciekawostki: Mleko w czasie ciąży zmniejsza ryzyko wystąpienia stwardnienia rozsianego u dzieci.
7 lipca 2010, Komentarzy: 59 



Emilia Gnybek-Ciosek
Badacze z St. Paul w stanie Minessota, donoszą, iż spożywanie mleka może zmniejszać szanse dziecka na rozwój stwardnienia rozsianego (SR). Według ich obserwacji ryzyko SR było niższe u kobiet, których matki w czasie ciąży spożywały dużo mleka bądź produktów bogatych w witaminę D.
Badaniem objęto prawie 36 tysięcy pielęgniarek. Ich matki otrzymały do wypełnienia kwestionariusz dotyczący ich odżywiania oraz doświadczeń w okresie ciąży. W czasie 16 lat badań u 199 kobiet rozwinęło się stwardnienie rozsiane.
Odnotowano, iż ryzyko choroby wśród kobiet, których matki spożywały średnio 4 szklanki mleka dziennie w czasie ciąży było 56% niższe niż u kobiet, których matki wypijały mniej niż 3 szklanki mleka miesięcznie. Zauważono również mniejsze ryzyko stwardnienia rozsianego u córek matek mających duży udział w diecie produktów bogatych w witaminę D takich jak tłuste ryby oraz wystawiających się na ekspozycję na światło słoneczne. Pojawia się coraz więcej dowodów, iż witamina D ma duży wpływ na ryzyko SR, te badania zaś mogą dowodzić, iż jej wpływ zaczyna się już w życiu płodowym.
Wyniki tych badań były przedstawione na dorocznym spotkaniu Amerykańskiej Akademii Neurologii (American Academy of Neurology) w Toronto w kwietniu 2010 r.
źródło:
eurekalert.org
Zasady dodawania komentarzy
1. Komentarz powienien zawierać informacje odnoszące się w bezpośredni sposób do treści artykułu.
2. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia komentarza do moderacji, zostanie on usunięty wraz z przyznanymi w ramach Vita-Aktywności punktami.
3. Po 3 krotnym złamaniu zasad komentowania użytkownik zostaje zablokowany, co uniemożliwia jemu dodawanie jakichkolwiek komentarzy w serwisie.
4. Kopiowanie komentarzy znajdujących się już w serwisie równoważne jest z naruszeniem punktu 4 zasad dodawania komentarzy.
Dodaj komentarz
|
|
|
|
 | | zaga24, 23 maja 2012, 18:54 | ciekawe | | | |  | | PannaKasia, 18 maja 2012, 13:23 | Ciekawe ale czy prawdziwe? Warto się temu przyjrzeć i poszukać więcej informacji :) | | | |  | | | Hmm., ciekaw ;) | | | |  | | alicey, 24 kwietnia 2012, 19:10 | Fajny artykuł | | | |  | | tatti, 1 kwietnia 2012, 16:51 | Jeżeli kobieta źle nie znosi picia mleka to czemu nie pić w trakcie ciąży? Myślę, że coś w tym jest :) | | | |  | | PromykVit, 31 marca 2012, 22:47 | 4 szklanki mleka to prawie lit, zalezy od szklanki. jak mam napady, to potrafie tyle wypic na raz :) . . . . .. | | | |  | | | Uwielbiam mleko i wszystkie jego pochodne. | | | |  | | | ciekawy artykuł ;) | | | |  | | Mafor, 19 lutego 2012, 16:50 | jak dla mnie mało wiarygodne... | | | |  | | | Piłam dużo mleka. Lubie mleko :) | | | | |
|
|