Jaki masz sposób na zły nastrój? Wiele osób zapewne wymieni lody, ciastka czekoladowe czy też makaron z serem. W badaniu opublikowanym w Journal of Clinical Investigation naukowcy zastanawiają się dlaczego tak się dzieje.
Okazuje się, że smakołyki jakimi się pocieszamy wpływają nie tylko na naszą psychikę. Dr Lukas Van Oudenhove, który jest autorem publikacji, sugeruje, iż to kwasy tłuszczowe zawarte w tej żywności poprawiają samopoczucie.
Dla zbadania hipotezy poproszono 12 zdrowych wolontariuszy o masie ciała zgodnej z normą o udział w badaniu. U wszystkich zbadano aktywność mózgu. Zostali podłączeni do zagłębników żołądkowych, przez które podawano im 250 ml kwasów tłuszczowych lub roztworu soli. Przed podaniem pokarmu wolontariuszom puszczono smutne utwory muzyki klasycznej. W tym samym czasie na ekranie pokazywano smutne twarze.
Odnotowano, iż osoby, które otrzymały dożołądkowo kwasy tłuszczowe zgłaszali 50% mniejszy smutek, niż osoby, które otrzymały roztwór soli. Badacze zauważyli również, iż pokarm tłuszczowy zmniejszył reakcję komórek nerwowych na smutne emocje. Dr Van Oudenhove zwraca uwagę, iż korzystny wpływ kwasów tłuszczowych jest niezależny od sygnałów wizualnych wysyłanych do mózgu gdy widzimy ciastko czy loda.
Źródło: msnbc
Zasady dodawania komentarzy
1. Komentarz powienien zawierać informacje odnoszące się w bezpośredni sposób do treści artykułu.
2. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia komentarza do moderacji, zostanie on usunięty wraz z przyznanymi w ramach Vita-Aktywności punktami.
3. Po 3 krotnym złamaniu zasad komentowania użytkownik zostaje zablokowany, co uniemożliwia jemu dodawanie jakichkolwiek komentarzy w serwisie.
4. Kopiowanie komentarzy znajdujących się już w serwisie równoważne jest z naruszeniem punktu 4 zasad dodawania komentarzy.