Jeden drink dziennie w przypadku kobiet w średnim wieku, ma lepszy wpływ na zdrowie niż unikanie alkoholu czy też spożywanie jego większych ilości. Do takich wniosków doszli badacze z Harvard School of Public Health oraz Brigham and Women's Hospital in Boston.
Naukowcy poprosili o wypełnienie kwestionariusza 121 700 kobiet. W czasie analizy skupili się na 98% grupy, w której nie było kobiet nadużywających alkoholu. Zbadali stan zdrowia 13 984 kobiet około 70 roku życia.
Wyniki pokazały, że Panie w średnim wieku, które piły około 1 drinka dziennie były w lepszej kondycji zdrowotnej w starszym wieku, niż te, które nie piły alkoholu bądź piły go w większych ilościach. Jako dobry stan zdrowia określono fakt braku chorób przewlekłych jak cukrzyca czy choroby serca oraz braku bez większych zmian poznawczych i psychicznych.
Źródło: MyHealthNewsDaily